اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل گاز گلستان خبر داد

افتتاح و کلنگ‌زنی 124 پروژه شرکت گاز گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل گاز گلستان از افتتاح و کلنگ‌زنی 124 پروژه شرکت گاز در سی و سومین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی خبر داد.

افتتاح و کلنگ‌زنی 124 پروژه شرکت گاز گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رمضانعلی سنگدوینی عصر چهارشنبه در جمع مدیران استان اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل 63 روستا،49 واحد صنعتی و شش پروژه مسکن مهر، سه ساختمان اداری و سه جایگاه سی‌ان‌جی است.

وی تصریح کرد: این پروژه با هزینه‌ای معادل 164 میلیارد و 726 میلیون ریال افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با اشاره به روند اجرای پروژه‌های مصوبه سه سفر رئیس جمهور به این استان خاطر نشان کرد: در سفر اول هیئت دولت به استان گلستان دو پروژه مهم کوهستانی و صعب‌العبور گازرسانی به شهر مرزی مراوه‌تپه و 48 روستای مجموعه دوزین شهرستان مینودشت مصوب شد.

سنگدوینی افزود: پروژه مراوه‌تپه پس از اجرای 80 کیلومتر خط انتقال و حدود 50 کیلومتر شبکه داخلی و با هزینه‌ای 230 میلیارد ریال در دهه فجر سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: تمام شهرهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و گلستان در این امر به استان سبز شناخته شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان افزود: گازرسانی به 48 روستای دوزین شهرستان مینودشت نیز با پیش‌بینی اعتباری در حدود 180 میلیارد ریال آغاز شد که در حال حاضر این پروژه نیز با توجه به کوهستانی بودن در مجموع  72 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سنگدوینی گفت: برای اجرای این پروژه حدود 169 میلیارد ریال هزینه شده است که تاکنون 27 روستا از 48 روستای این پروژه از نعمت گاز برخوردار شده‌اند و مابقی روستاها نیز در مرحله اجرایی قرار دارند.  

وی با اشاره به مصوبات سفر دوم هیئت دولت به گلستان نیز خاطر نشان کرد: در مرحله دوم سفرهای استانی نیز دو پروژه مهم شامل گازرسانی به روستاهای حاشیه جنگل تا فاصله 15 کیلومتر از خط انتقال و همچنین گازرسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی با اعتباری در حدود 590 میلیارد ریال مصوب شد که هم‌اکنون عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: هم‌اکنون گازرسانی به روستاهای حاشیه جنگل 78 درصد پیشرفت داشته است.

سنگدوینی افزود: گازرسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز با 72 درصد پیشرفت در حال انجام است که تاکنون مبلغ 430 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اقدامات مصوبات سفر سوم هیئت دولت به استان اظهار داشت: در این سفر چهار پروژه مهم شامل گازرسانی به 100 روستای شرق استان، اجرای خط انتقال پتروشیمی و شهرک صنعتی اترک، اجرای خط تقویتی جاده قدیم گرگان- کردکوی و همچنین احداث ساختمان‌های اداری و پست امداد با اعتباری در حدود 570 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: تاکنون سه مصوبه سفر سوم رئیس جمهور به استان اجرایی شد و بابت این مصوبات تاکنون مبلغ 27 میلیارد ریال هزینه شده است.

سنگدوینی تصریح کرد: در استان گلستان تاکنون 25 شهر، 562 روستا، 612 پروژه صنعتی و 55 جایگاه سی‌ان‌جی گازرسانی شده است.

وی با بیان اینکه 75 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار شدند، اضافه کرد: از مجموع یک‌هزار روستای استان، حدود 939 روستا قابلیت گازرسانی دارند که در حال حاضر تعداد 562 روستای استان از نعمت گاز برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: تاکنون 6 هزار و 100 کیلومتر شبکه گاز در استان اجرا شده و در مجموع با احتساب حجم خطوط تغذیه و توزیع اجرا شده در استان حدود 215 هزار انشعاب نصب شده است.

سنگدوینی افزود: در حال حاضر در حدود 365 هزار مشترک گاز که شامل 371 هزار خانوار است از نعمت گاز برخوردار هستند.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول