اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت

آغاز ساخت سیستم الکترونیک در منطقه 4 شرکت انتقال گاز

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه چهار شرکت انتقال گاز ایران گفت: برای نخستین بار در صنعت نفت کشور به همت متخصصان داخلی طرح سیستم لاین بریک هوشمند ( الکترونیک ) در منطقه چهار شرکت انتقال گاز آماده شده و در حال ساخت است.

آغاز ساخت سیستم الکترونیک در منطقه 4 شرکت انتقال گاز

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی منطقه 4 عملیات انتقال گاز، سید مجید منبتی با تاکید بر اهمیت و نقش شیرهای بین راهی در پایداری عملیات انتقال گاز اظهار داشت: حساسیت و خطرهای ناشی از نشت احتمالی گاز در مواقع بحران ایجاب می‌کند از فناوری‌های روزآمد به منظور پیشگیری، کاهش و رفع این گونه موارد بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: به جهت بروز رسانی سیستم‌های موجود در خطوط لوله و بهینه‌سازی آنها ساخت و بهره‌برداری از سیستم لاین بریک هوشمند ( ELBV ) بعنوان یکی از اهداف کاری سال 91 در خطوط لوله پیش‌بینی شده است.

منبتی با بیان اینکه این سیستم برای نخستین بار در شرکت انتقال گاز به صورت کاملا بومی و با اتکا بر توان پیمانکاران ایرانی و با نظارت کارشناسان منطقه چهار عملیات انتقال گاز، در حال  ساخت است، تصریح کرد: مهم‌ترین هدف این پروژه افزایش ضریب پایداری انتقال گاز همراه با ایمنی بسیار بالا به تمام انشعابات شهری و صنعتی است.

وی حذف مشکلات ناشی از سیستم‌های قدیمی و فرسوده، پایش از راه دور پارامترهای مورد نیاز در شیرهای منطقه و اعمال نظارت دقیق روزانه بر نحوه نگهداری و عملکرد آنها را از دیگر مزایای این سیستم دانست و اظهار داشت: اطلاع دقیق از تغییرات فشار و نرخ افت فشار در محل انشعابات، برای اعمال تنظیمات متناسب با مصرف و  ایجاد شبکه خطوط لوله هوشمند برای عملیات‌های مختلف امور خطوط لوله از دیگر مزایای اجرای این طرح است

منبتی استفاده از سیستم زمانی GPS  برای ایجاد دقت بالا برای تحلیل نرخ تغییرات فشار در خطوط لوله و پیگیری عملیات مورد نظر را از نوآوری‌های این طرح نسبت به سیستم‌های مشابه خارجی دانست و گفت: امکان استفاده از شبکه GSM و GPRS  برای انتقال اطلاعات و امکان تعبیه سیستم تشخیص عبور پیگ، این سیستم را به نحو شایانی توانمند کرده است.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول