اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان مطرح کرد

11 درصد فضاهای کتابخانه‌های عمومی کشور در استان اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: 11 درصد فضاهای کتابخانه‌های عمومی کشور در استان اصفهان واقع شده است.

11 درصد فضاهای کتابخانه‌های عمومی کشور در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان،‌ غلامرضا یاوری بعد از ظهر امروز در فرمانداری ویژه شهرستان کاشان اظهار داشت: استان اصفهان رتبه نخست فضاهای کتابخانه‌ای کل کشور را در دو سال متوالی با فضایی بالغ بر 125 هزار مترمربع به نام خود ثبت کرده است.

وی افزود: متراژ کتابخانه‌های عمومی تا آبان 88، 82 هزار مترمربع بود که این متراژ از آبان ‌ماه 88 تا 90 به عدد 125 هزار مترمربع رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان رشد مراجعه کننده به کتابخانه‌های عمومی این استان را از آبان‌ماه 86 تا 88، 3 میلیون و 400 هزار نفر ذکر کرد و گفت: این میزان مراجعه کننده از آبان 88 تا آبان 90 به میزان 5 میلیون و 500 هزار نفر رسیده است.

یاوری رشد امانت کتاب از کتابخانه‌های استان اصفهان را از آبان 86 تا آبان 88، 3 میلیون کتاب عنوان کرد و گفت: این میزان امانت کتاب در طی سال‌های 88 تا 90 به میزان 4 میلیون و 340 هزار مورد رسیده است.

وی در مورد تعداد کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان نیز بیان کرد: تعداد کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان تا آبان 88، 155 کتابخانه بوده که این میزان در طی آبان ‌ماه 88 تا 90 به عدد 235 کتابخانه رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به رشد شاخص عضویت در کتابخانه‌های عمومی بیان کرد: این شاخص تا آبان 88، 75 هزار نفر بوده که به رقم 130 هزار نفر در طی آبان 88 تا آبان 90 افزایش یافته است.

یاوری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر به تأثیرات انقلاب اسلامی در رشد و تحول وضعیت کتابخانه‌ها پرداخت و گفت: تا قبل از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی ما تنها 500 باب کتابخانه در کل کشورداشتنیم که این میزان پس از انقلاب با افزایش 20 برابری به بیش از 10 هزار باب کتابخانه رسیده است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول