اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی مهریز:

عضویت در کتابخانه‌های مهریز فردا برای بانوان رایگان است

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه‌های عمومی مهریز گفت: عضویت در کتابخانه‌های عمومی مهریز فردا، 16 بهمن برای بانوان رایگان است.

عضویت در کتابخانه‌های مهریز فردا برای بانوان رایگان است

سعید قریشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مهریز با گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، عضویت در کتابخانه‏های عمومی در این دهه برای عموم نیم بهاست.

وی خاطرنشان کرد: در روز 16 بهمن نیز عضویت برای بانوان رایگان است.

قریشی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مهریز از نظر تعداد کتابخانه روستایی مقام نخست استان یزد را داراست، عنوان کرد: هم‌اکنون پنج کتابخانه در روستاهای مهریز فعالیت می‌کنند و تمام روستاهای بالای 2هزار نفر جمعیت این شهرستان دارای کتابخانه هستند.

قریشی بیان کرد: هر ماه به صورت مستمر از سوی نهاد کتابخانه‏های عمومی کشور برای این کتابخانه‌ها کتاب و نشریات ادواری ارسال می‏شود.

وی خاطرنشان کرد: این کتابخانه‏ها با عضوگیری مداوم و پیگیری برنامه‏های فرهنگی چون مسابقات کتابخوانی، مسابقات نقاشی و برگزاری نمایشگاه‏ کتاب به مناسبت‏های مختلف توانسته‏اند جایگاه مناسبی در توسعه فرهنگی و پرکردن اوقات فراغت ساکنان روستاها داشته باشند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی مهریز یادآور شد: مهریز در حال حاضر دارای 11 کتابخانه شهری و روستایی است که تمام آنها زیر پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی هستند.

قریشی ادامه داد: همچنین مجوز موقت کتابخانه مشارکتی تبیان (وابسته به اداره تبلیغات اسلامی) نیز صادر شده و این کتابخانه نیز به زودی به جمع کتابخانه‏های شهرستان مهریز افزوده خواهد شد.

وی اظهار داشت: مجموع زیربنای کتابخانه‏های عمومی مهریز 3 هزار و 691 متر مربع است و این کتابخانه‌ها 131 هزار و 383 نسخه کتاب دارند.

قریشی همچنین با اشاره به برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر در کتابخانه‌های عمومی مهریز افزود: تجدید میثاق کتابداران با شهدا، برگزاری نمایشگاه کتاب امام و انقلاب در کتابخانه‏های عمومی برای آشنایی مراجعان با کتب انقلابی و سیره امام خمینی (ره)‏، افتتاح مرکز اطلاع‏رسانی و کافی‏نت کتابخانه مسجد امام حسین (ع) و روضه الشهداء میرک‏آباد و بازدید کتابداران از خانه سالمندان از برنامه‏های دهه فجر کتابخانه‌های عمومی مهریز است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول