اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته پژوهش کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی:

اولویت‌های پژوهشی کتابخانه‌های خراسان شمالی تدوین شد

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته پژوهش و نوآوری اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: اولویت‌های پژوهشی این اداره کل تهیه و تدوین شد.

اولویت‌های پژوهشی کتابخانه‌های خراسان شمالی تدوین شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، احسان سیفی اظهار داشت: کلیات اولویت‌های پژوهشی اداره کل کتابخانه‌های عمومی در هشت حوزه مشتمل بر ستاد، منابع و کمیته پژوهش و نوآوری، کتابداران، امور کتابخانه‌ها، عمران، فناوری اطلاعات، فرهنگی و مشارکت‌ها تدوین شد.

وی افزود: پژوهش‌های حوزه ستاد در موضوعات اصلی مانند نقش و جایگاه کتابخانه‌های عمومی در ارتقای سرانه مطالعه استان خراسان شمالی، بررسی نقاط ضعف و قوت (فرصت‌ها و تهدید‌ها) قانون نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور و همچنین عوامل مؤثر بر تغییر نگرش عمومی نسبت به کتابخانه‌های عمومی تهیه شده است.

دبیر کمیته پژوهش و نوآوری اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: علاوه بر این در حوزه منابع و کمیته پژوهش نیز، بررسی تاریخ و پیشینه کتابخانه‌های استان مورد توجه قرار گرفته است.

وی اولویت‌های پژوهشی سایر حوزه‌ها را در برگیرنده مسائل اساسی و مهم اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان دانست.

سیفی با اشاره به اینکه در حوزه کتابداران، نقش و جایگاه کتابداران در ارتقاء شاخصه‌های کتابخوانی و فرهنگی استان، و نیز بررسی چگونگی ارتقاء منزلت کتابداران و ارائه راهکارهای عملی آن مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: در حوزه امور کتابخانه‌ها، نقش کتابخانه‌ها در توسعه سواد اطلاعاتی مخاطبین بویژه کارکنان ادارات دولتی و زنان خانه‌دار در کانون توجه واقع شده است.

وی اظهار داشت: حوزه عمران و فرهنگی نیز به ترتیب، بهسازی و ایمن‌سازی لرزه‌ای در کتابخانه‌های عمومی بالای ۲۰ سال ساخت و بهترین شیوه‌های تبلیغات فرهنگی، مبتنی بر مخاطب‌شناسی و نیازسنجی در راستای ترویج مطالعه را به عنوان اولویت‌های پژوهشی خود معین کرده‌اند.

دبیر کمیته پژوهش و نوآوری اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، موضوعات پژوهشی حوزه فناوری اطلاعات را مطالعه راه‌کارهای سوق گشت و گذارهای بی‌هدف اینترنتی به سوی مطالعه مفید مجازی و همچنین بررسی جایگاه و نقش فناوری اطلاعات در بهبود رشد شاخصه‌های نهضت مطالعه مفید اعلام کرد و علاوه بر این، اولویت پژوهشی حوزه مشارکت‌ها را نیز بررسی تاثیرات کمی و کیفی کتابخانه‌های مشارکتی در روند رشد و اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه پژوهش پایه اساسی و بنیادین هر حرکت و تحول علمی است، نقش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به تبع آن کتابخانه‌های عمومی را در اعتلای فرهنگ پژوهش محوری و ایجاد نوآوری و خلاقیت علمی، انکار ناپذیر دانست.

انتهای پیام/و۳۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول