اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه آبادان خبر داد

تجهیز کتابخانه‌های آبادان به سیستم دیجیتال

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه آبادان از مجهز شدن تمام کتابخانه‌های شهرستان به سیستم دیجیتال تا یک سال آینده خبر داد.

تجهیز کتابخانه‌های آبادان به سیستم دیجیتال

 

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان بهرام ایلخاص‌زاده ظهر امروز در نشست دانش‌آموزان نخبه بسیجی آبادان که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: مهمترین نکته درخصوص مطرح کردن مشکلات این است که دانش‌آموزان ما باید قبل از هر کاری سطح اطلاعات و آگاهی خود را افزایش داده و از نحوه تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات صورت گرفته مطلع شوند.

وی با اشاره به اینکه زحمات مسئولان هیچ‌گاه نباید نادیده گرفته شود گفت: در دوره کاری خود تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا فعالیت شورای آموزش و پرورش در آبادان قوی‌تر از گذشته شده و همواره در چارچوب برنامه‌های مصوب کار کنیم اما از آنجا که برخی از این برنامه‌ها کشوری و از حیطه مسئولیت‌های ما خارج است امکان تغییر در آنها برای ما وجود ندارد.

فرماندار ویژه آبادان در این نشست که دانش‌آموزان به طرح مسائل و مشکلات مورد نظر خود پرداختند خاطرنشان کرد: ما ناچار هستیم که با وضعیت و امکانات موجود کار کرده واهداف خود را بر پایه همین امکانات بنا نهیم.

ایلخاص‌زاده با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش به خاطر دانش‌آموزان تشکیل می‌شود تصریح کرد: ما در جلسات اخیر شورای آموزش و پرورش پیشنهاد دادیم تا نماینده دانش‌آموزان نیز در کنار نمایندگان اولیا و مربیان در جلسات حاضر باشد.

وی ادامه داد: نقاط امیدواری در سطح شهرستان آبادان بسیار زیاد است و ما اگر کمی بهتر به اطراف خود نگاه کنیم می‌بینیم که در این شهرستان چه کارهایی انجام شده‌است.

فرماندار ویژه آبادان خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم در عرصه آموزش و پرورش در آبادان هوشمندسازی مدارس است که شهرستان آبادان از این نظر در سطح استان خوزستان پیشتاز است.

ایلخاص‌زاده با اشاره به اینکه تاکنون 9 مدرسه در آبادان هوشمند شده‌اند گفت: امکان هوشمندسازی تمام مدارس شهرستان در یک‌سال وجود ندارد و حتی در خوزستان و دیگر استان‌های کشور نیز چنین ظرفیتی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: باید سطوح هوشمندسازی مدارس دارای تعاریف مختلف است که باید این تعاریف را با استانداردهای آموزشی تطبیق داده و آمار درستی از این کار فراهم کنیم زیرا هوشمندسازی مدارس جایگاهی برای رشد و استانداردسازی آموزشی در شهرستان است.

فرماندار آبادان در ادامه تصریح کرد: در سیستم هوشمندسازی مدارس نظارت به طور دقیق انجام می‌گیرد و هماهنگی‌های لازم با والدین دانش‌آموزان نیز صورت گرفته تا به این ترتیب از وضعیت آموزشی و تحصیلی فرزندان خود آگاهی یافته و از این طریق به پیشرفت استانداردهای آموزشی کشور تا میزان زیادی کمک کنند.

ایلخاص‌زاده افزود: در رابطه با اجرای این طرح نیز مانند دیگر طرح‌ها مشکلاتی وجود دارد که اجتناب‌ناپذیر است زیرا ما در اول راه هستیم و ایده کلی ما در هوشمندسازی این بوده که سطح کلی مدارس را به سوی پیشرفت دانش‌آموزان سوق دهیم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت کنکور در کشور اظهار کرد: کنکور ویترین آموزش و پرورش کشور است و یکی از برنامه‌های مهمی که ما در شورای آموزش و پرورش برای آن هدف‌گذاری می‌کنیم کنکور است و تلاش می‌کنیم که رتبه آبادان در استان که در حال حاضر دو رقمی است را به جایگاه بالاتری برسانیم.

فرماندار ویژه آبادان در رابطه با افزایش آگاهی والدین از وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: کار آموزش والدین را از دوره ابتدایی آغاز کرده‌ایم تا با توجه به تغییرات ایجاد شده در نظام آموزشی کشور با این نظام جدید آشنایی یافته و در برخورد با آن دچار سردرگمی نشوند.

ایلخاص‌زاده در پاسخ به مسئله‌ای که در خصوص جبران تعطیلی‌های ناخواسته مدارس از سوی برخی دانش‌آموزان در این نشست مطرح شد خاطرنشان کرد: گاهی به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان ناچار به تعطیلی مدارس هستیم اما از معلمان می‌خواهیم تا با برنامه‌ریزی‌های بهتر نسبت به جبران ساعات از دست رفته اقدام کنند.

وی همچنین در خصوص عدم وجود فضای سبز مخصوص بانوان در شهرستان آبادان افزود: سرانه فضای سبز در آبادان پایین‌تر از حد استاندارد است که برای توسعه آن برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته‌ و اعتبارات لازم نیز تا حدودی فراهم شده که تنها منتظر یافتن مکان مناسب برای احداث یک پارک حجاب برای بانوان آبادانی هستیم.

فرماندار ویژه آبادان در پایان با اشاره به اجرای طرح کتابخانه مرجع در این شهرستان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است که کتابخانه‌های آبادان به سیستم دیجیتال مجهز شوند که زیرساخت‌های لازم  برای اجرای این طرح در حال آماده سازی است و در مدت کمتر از یک سال دسترسی به کتابخانه‌های مجازی در تمام کتابخانه‌های شهرستان آبادان امکان‌پذیر خواهد شد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول