اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار یزد:

اصل بی‌طرفی از سوی مسئولان برگزاری انتخابات رعایت شود

خبرگزاری فارس: استاندار یزد بر رعایت اصل بی‌طرفی از سوی مسئولان برگزاری انتخابات تاکید کرد.

اصل بی‌طرفی از سوی مسئولان برگزاری انتخابات رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا فلاح‌زاده ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی هیئت‌های بازرسی استان یزد با گرامیداشت دهه مبارک فجر با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در 33 سال گذشته و مقایسه آن با عقب‌ماندگی‌های دوران خفقان شاهنشاهی اظهار داشت: اقدامات عظیم و ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و ... ستودنی است و جای شکرگزاری دارد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از انتخابات به عنوان یکی از تجلی‌گاه‌های حضور مردم در دفاع از آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی یاد کرد.

فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی از جایگاه مهم و بالایی در قانون اساسی برخوردار است و اختیارات مهمی بر عهده این قوه گذاشته شده است.

استاندار یزد با مروری بر اختیارات مجلس شورای اسلامی، بر اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات آینده تاکید کرد و ادامه داد: حضور گسترده مردم ایران اسلامی در پای صندوق‌های رای، دشمنان نظام و انقلاب را مایوس و ناامید خواهد کرد.

فلاح‌زاده با اشاره به دیدگاه‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت شرکت در انتخابات خاطرنشان کرد: همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات باید با تمام توان زمینه را برای حضور گسترده و باشکوه مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی فراهم آورند.

وی با اشاره به رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات توسط مسئولان برگزاری، بر برگزاری انتخاباتی سالم بر مبنای قانون‌مداری، عدالت‌محوری و امانتداری تاکید کرد.

وی همچنین خواستار رعایت قانون و اخلاق از سوی همه کاندیداها و طرفداران آنان در انتخابات پیش رو شد.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان نیز در این نشست با گرامیداشت دهه مبارک فجر، به اقدامات صورت گرفته توسط هیئت بازرسی استان برای برگزاری مطلوب انتخابات اشاره کرد و گفت: بیش از 800 نفر در استان یزد کار بازرسی را در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بر عهده دارند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های اخیر نماز جمعه تهران اظهار داشت: حضور گسترده مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، توطئه‌های دشمنان را خنثی و بار دیگر آنان را در دستیابی به اهداف پلیدشان ناامید خواهد کرد.

عباسعلی رضایی با اشاره به مرحله تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات بر رسیدگی کامل، دقیق و بی‌طرفانه به اعتراضات و شکایات دریافتی تاکید کرد و گفت: بازرسان و سربازرسان که از میان افراد مورد اعتماد جامعه انتخاب شده‌اند باید بر جزئیات قانون انتخابات آگاهی داشته و در اجرای دقیق قانون نهایت دقت و توجه را داشته باشند.

مشاور استاندار یزد در امور روحانیان نیز در این نشست با اشاره به فرمایشات ارزشمند رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "انتخابات مصونیت بخش کشور است" بر فراهم کردن شرایط حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای تاکید کرد و ادامه داد: حضور گسترده مردم ضریب اعتبار و امنیت کشور را افزایش داده و استکبار جهانی را در دستیابی به اهداف شومش مایوس خواهد کرد.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به جایگاه مهم هیئت‌های بازرسی انتخابات عنوان کرد: داشتن سعه صدر، حسن خلق، امانتداری و قانون‌مداری از جمله مواردی است که باید مدنظر بازرسان انتخابات باشد.

وی افزود عملکرد مناسب بازرسان انتخابات می‌تواند تضمین‌کننده سلامت انتخابات، جلب‌کننده اعتماد مردم و کاندیداها، بالا برنده اعتبار انتخابات و در نهایت تضمین‌کننده استقلال سیاسی کشور باشد.

جانشین رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات در برهه کنونی اظهار داشت: پس از حوادث تلخ فتنه 88، دشمنان نظام و انقلاب چشم طمع به این انتخابات دوخته‌اند و با انواع خدعه و نیرنگ قصد دارند انتخابات را از مسیر اصلی خود خارج کرده و به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند.

مهدی تقوایی تاکید کرد: اما به لطف خدا در پرتو هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و حضور گسترده و بابصیرت مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ننگ پشیمانی بر پیشانی استکبار جهانی و ایادی آنان حک خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمادگی کامل استان یزد برای برگزاری انتخابات خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، زمینه‌های برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه در استان یزد فراهم شده است.

تقوایی بر رعایت کامل قانون و اصل بی‌طرفی از سوی برگزار کنندگان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول