اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

حضور پرشور در انتخابات موجب افزایش اقتدار می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، حضور حداکثری مردم در انتخابات را یکی از ارکان بسیار تاثیرگذار در تداوم حرکت مردم‌سالاری دینی دانست و گفت: هرقدر حضور مردم در این عرصه گسترده‌تر باشد، نظام سیاسی کشور اقتدار بیشتری پیدا می‌کند.

حضور پرشور در انتخابات موجب افزایش اقتدار می‌شود

عشرت شایق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: ملت مقاوم و با بصیرت ایران بارها بینش بلند و نگاه قابل تامل و سرنوشت‌ساز خود را در عرصه انتخابات نشان داده و در فضاهای متنوع و متفاوت، انتخابات‌های باشکوهی برگزار کرده‌ است که همین مسئله، تحلیل‌گران سیاسی را همواره تحت تاثیر قرار داده و پیش‌بینی را برای آنها سخت کرده است.

وی با اشاره به نقش تعیین‌کننده ارتقای دانش و بینش سیاسی افراد در برگزاری انتخابات پرشور و آگاهانه افزود: از همه گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌های موثر سیاسی انتظار می‌رود که با روشنگری و ارائه تحلیل‌های دقیق، زمینه برگزاری چنین انتخاباتی را فراهم سازند.

نماینده مردم تبریز در مجلس هفتم در عین حال بر لزوم منسجم بودن احزاب و گروه‌های سیاسی در مسیر منتهی به انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی تاکید و تصریح کرد: در ارائه تحلیل‌ها و دادن اطلاعات باید از گفتمان‌های سطحی و غیرواقعی پرهیز شود تا مردم به‌عنوان صاحبان اصلی کشور در فضایی سالم و شفاف نمایندگان خود را انتخاب کنند.

شایق در ادامه حضور حداکثری مردم در عرصه‌ انتخابات را یکی از ارکان بسیار تاثیرگذار در تداوم حرکت مردمسالاری دینی دانست و افزود: هر قدر حضور مردم در این عرصه گسترده‌تر باشد، نظام سیاسی کشور اقتدار بیشتری پیدا می‌کند که این موضوع علاوه بر تاثیرات داخلی به لحاظ نشان دادن اعتماد و نوع نگرش مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی، در روابط بین‌المللی نیز می‌تواند مورد استناد و بهره‌برداری قرار گیرد.

وی همچنین چند قطبی برگزار شدن انتخابات را عاملی در زمینه بالا رفتن مشارکت مردم در این عرصه عنوان و خاطرنشان کرد: حضور سلایق مختلف سیاسی معتقد به مبانی نظام و قانون اساسی در عرصه‌ انتخابات، انگیزه مردم برای انتخاب افراد متعهد و متخصص، با اخلاص و پاکدامن برای تشکیل مجلسی مقتدر را افزایش می‌دهد و چنین مجلسی است که می‌تواند با نظارت و پیگیری مسائل و تذکرات به جا و لازم در خدمت مردم و ارزش‌های دینی و انقلابی بوده و ضمن تلاش برای حل مشکلات داخلی، اقتدار بین‌المللی کشور را نیز تقویت کند.

شایق، در خاتمه به تلاش دشمنان برای کمرنگ‌تر کردن حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: مدعیان دروغین دموکراسی طی ماه‌های اخیر از هر طریق ممکن برای مایوس کردن مردم ایران به منظور کاهش مشارکت آنان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بهره جسته‌اند غافل از اینکه انگیزه مردم ایران برای شرکت در انتخابات، انجام دادن وظیفه‌ای دینی، ملی و انقلابی است و این بار نیز ملت سلحشور ایران وظیفه خود را به خوبی و سرافرازی انجام خواهد داد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول