اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پایان رقابت‌های انتخابی

کشتی گیران راه یافته به مرحله نهایی جام یادگار امام مشخص شدند

خبرگزاری فارس: کشتی گیران راه یافته به مرحله نهایی هشتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام در قم مشخص شدند.

کشتی گیران راه یافته به مرحله نهایی جام یادگار امام مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بعد از مسابقات انتخابی جام یادگار امام که به میزبانی هیئت کشتی استان فارس و در شهر شیراز برگزار شد، نفرات اول و دوم هر وزن به صورت مستقیم جواز حضور در مرحله نهایی کشتی جام یادگار امام را کسب کردند.

در حالی که در مسابقات انتخابی هشتمین دوره پیکارهای بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام در سالن شهید دستغیب شهر شیراز، حسن رنگرز نایب رئیس فدراسیون کشتی و قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان ناظر مسابقات بود، رنگرز در جریان این رقابت‌ها از نزدیک به برخی مشکلات رؤسای هیئت‌ها، مربیان و کشتی‌گیران اشراف پیدا کرد.

اما در پایان رقابت‌های انتخابی به منظور شناخت کشتی گیران برتر اوزان هفت گانه برای حضور در مرحله نهایی پیکارهای هشتمین دوره کشتی فرنگی بین‌المللی جام یادگار امام در شهر مقدس قم، نفرات اول و دوم هر وزن به صورت مستقیم جواز حضور در قم را دریافت کردند.

در خاتمه این پیکارها و در وزن 55 کیلوگرم علی اطرافچی از استان خوزستان در دیدار نهایی موفق به شکست مجتبی قنواتی همشهری خود و دیگر فرنگی کار شرکت کننده از خوزستان شد تا بدین ترتیب این دو کشتی گیر به مرحله نهایی صعود کنند.

در وزن60 کیلوگرم کشتی‌های جذابی به نمایش در آمد و در پایان باز هم دو کشتی گیر هم استانی به دیدار نهایی صعود کردند، در این وزن باقر توکلیان و ایمان داودی هر دو از استان فارس با کسب مقام‌های اول و دوم جواز حضور در قم را کسب کردند.

در وزن 66 کیلوگرم عباس محب تاش از هیئت کشتی استان فارس و علی پرویزی از استان کرمانشاه با عبور از حریفان خود به دیدار نهایی راه یافته و ضمن کسب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی، به مرحله نهایی جام یادگار امام نیز راه یافتند.

در وزن 74 کیلوگرم سیروان فقیه سلیمانی از هیئت کشتی استان کردستان با غلبه بر مهدی محمدی از تیم هیئت کشتی استان البرز به مقام قهرمانی رسید ولی هر دو کشتی گیر با کسب عناوین اول و دوم این وزن به مرحله نهایی جام یادگار امام در قم رسیدند.

در وزن 84 کیلوگرم حسین نوری از هیئت کشتی استان هرمزگان و میلاد خسروی از تیم استان لرستان با غلبه بر دیگر فرنگی کاران شرکت کننده به دیدار نهایی صعود کردند و با کسب مقام‌های قهرمانی و نایب قهرمانی این وزن فرصت حضور در جام یادگار امام را به دست آوردند.

در وزن 96 کیلوگرم رقابت‌ها از سطح بالایی برخوردار بود و کشتی نهایی نیز بین دو کشتی گیر از استان تهران برگزار شد، در این وزن ابوذر علیاری و رامین صلاحی‌نژاد هر دو از تیم هیئت کشتی استان تهران قهرمان و نایب قهرمان شدند تا ششم و هفتم اسفند در قم حضور یابند.

سرانجام در وزن 120 کیلوگرم کشتی پایانی بین دو کشتی هم نام برگزار شد و طی آن مهدی نوری از تیم هیئت کشتی استان اردبیل و عباس نوری از تیم هیئت کشتی استان قم با کسب رتبه‌های اول و دوم این وزن به مرحله نهایی جام یادگار امام راه یافتند.

این در حالی است که با درخواست کادر فنی بین نفرات سوم مسابقه برگزار شد که به ترتیب در اوزان 55 تا 120 کیلوگرم، بهزاد قاسمی، سید عبدالرضا میراعلمی، افشین اسلامی، حسین نوروزی، محمد رسولی، ابراهیم صادقی و علی خلج مقابل حریفان به برتری رسیدند.

نفرات برتر این مسابقات با نظر کادر فنی مجوز حضور در جام بین‌المللی یادگار امام (ره) را کسب می‌کنند، ضمن اینکه رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) روزهای ششم تا هشتم اسفندماه در شهر قم به انجام می‌رسد.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول