اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت گاز هرمزگان خبر داد

گازرسانی به 9 شهر هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت گاز هرمزگان از گازرسانی به 9 شهر بزرگ هرمزگان در آینده خبر داد.

گازرسانی به 9 شهر هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از حاجی آباد، صادق نصیرپور ظهر امروز در حاشیه آغاز عملیات فاز دوم گاز رسانی به شهر حاجی آباد با بیان اینکه ظرف مدت یک سال و نیم گذشته تمامی مصوبات سفر ریاست جمهوری به هرمزگان در حوزه گاز رسانی، هدف گذاری شده است، اظهار داشت: بخشی از مصوبات به طور 100 درصدی اجرایی و بخش دیگر نیز تا پایان سال وارد آغاز عملیات اجرایی خود می‌شود.

وی همچنین افزود: گاز رسانی به 21 شهرک و ناحیه صنعتی هرمزگان در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر شهرک‌های صنعتی بندر عباس و قشم گاز رسانی شده و یا در حال گاز رسانی هستند.

وی همچنین از کلنگ زنی عملیات گاز رسانی به شهر بستک و شهرک صنعتی این شهر طی دهه فجر جاری خبر داد.

مدیر عامل شرکت گاز هرمزگان ادامه داد: همچنین فاز نخست گاز رسانی به شهر بندر عباس که از ماه‌های گذشته آغاز شده است نیز با سرعت مناسبی در حال اجرا است.

نصیر‌پور همچنین از کلنگ زنی خط گاز رسانی به شهرک رودان (به طول 40 کیلومتر) و میناب خبر داد.

این مسئول ادامه داد: همچنین گاز رسانی به شهرهای لنگ، پارسیان و چند شهر دیگر استان نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه طی برنامه باید به 9 شهر بزرگ هرمزگان گاز رسانی شود، بیشترین حجم کار توسط شرکت گاز در حال حاضر در حاجی آباد انجام شده که طی سال گذشته 3 جایگاه CNG در این شهر احداث و ظرفیت واگذاری چندین هزار انشعاب گاز خانگی نیز در حاجی آباد ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از فاز دوم گاز رسانی به شهر حاجی آباد هزار و 700 نفر از گاز لوله کشی برخوردار می‌شوند.

وی افزود: این فاز که 12.5 کیلومتر لوله گذاری و 5 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گفته نصیر‌پور شهرک‌های جدید‌الحداث فرهنگیان ، الغدیر، کوی جهاد، بسیجیان، حاشیه بلوار خلیج فارس، و پروژه مسکن مهر از جمله بخش‌هایی هستند که از مزایای فاز دوم گاز رسانی به شهر حاجی آباد برخودار می‌شوند.

وی همچنین یادآور شد: با توجه به ظرفیت ایجاد شده و آمادگی واگذاری 4 هزار انشعاب، مردم حاجی آباد آن گونه که باید از اخذ انشعاب گاز استقبال نمی‌کنند.

به گفته این مسئول طبق هدف گذاری‌های تعیین شده در شرکت گاز هرمزگان تا پایان سال 92 بیش از 350 میلیارد تومان در توسعه این بخش سرمایه گذاری می‌شود.

همچنین استاندار هرمزگان نیز در ادامه گفت: در بدو ورود با توجه به برخورداری استان از منابع گازی سؤالی که پیش می‌آمد این بود که چرا مردم این استان کماکان برای تهیه گاز خود باید با مشکل و معضل روبه رو باشند.

وی افزود: متاسفانه طی سال‌های گذشته توزیع غلطی مبنی بر به صرفه نبودن گاز رسانی به شهرهای هرمزگان حاکم شده بود که این توجیهات را کاملا اشتباه می‌دانیم چرا که هدف باید خدمتگزاری به مردم باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شهرهای که از جمعیت بالا و یا در مسیر خطوط لوله گاز قرار دارد برای گاز رسانی به آنها جای هیچ نگرانی و دغدغه‌ای نیست.

انتهای پیام‌/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول