اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

ایجاد گازهای گلخانه‌ای در جهان نگران کننده است

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز نقش تشکل‌ها در تبادل دانش و تجربه برای کاهش مشکلات زیست محیطی را مهم دانست و گفت: آمار شهرهای جهان در ایجاد 80 درصد گازهای گلخانه‌ای بسیار نگران کننده است.

ایجاد گازهای گلخانه‌ای در جهان نگران کننده است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، علیرضا پاک فطرت در نشست شورای اداری و هیئت‌ مدیره مجمع شهرداران آسیایی در بانکوک تایلند، اظهار داشت: در حال حاضر 75 درصد مصرف انرژی و تولید 80 درصد گازهای گلخانه‌ای مربوط به  شهرها است که فقط سه درصد کره زمین را به خود اختصاص داده‌اند.

شهردار شیراز با بیان اینکه در عین حال گذشت حدود یک دهه و نیم از امضای پروتکل کیوتو افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای را بیش از پیش شاهد هستیم، بر لزوم تغییر وضعیت موجود از طریق مشارکت جهانی و ایفای نقش محوری حکومت‌های محلی در این زمینه تاکید کرد.

پاک فطرت اقداماتی مانند گسترش فضای سبز و جلوگیری از تخریب جنگل‌ها، بازیافت مواد، مصرف بهینه و جایگزینی مناسب  سوخت و انرژی را ضروری و مزایای اقتصادی حاصل از آن را قابل توجه دانست.

وی ایجاد کمربند سبز پیرامون شهر شیراز با چشم‌انداز 13 هزار هکتار و استحصال برق از دفن‌گاه پسماندهای کلان‌شهر شیراز و ایجاد نیروگاه بیوگازسوز برای نخستین بار در کشور با مشارکت سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) با ظرفیت تولید 7 هزار و 188،8 وات ساعت برق در سال را بخشی از عملکرد شهرداری شیراز در زمینه مقابله با مشکلات زیست محیطی برشمرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و برخی از سفرای خارجی مقیم بانکوک و مقامات شهری و دولتی کشور تایلند در مراسم افتتاح این اجلاسیه حضور داشتند.

به گزارش فارس، شهرهای شیراز و تهران از جمهوری اسلامی ایران در مجمع شهرداران آسیایی حضور دارند.

انتهای پیام/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول