اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان حمل و نقل:

60 میلیون سفر در کشور انجام می‌شود / 92 درصد حمل و نقل کشور زمینی است

خبرگزاری فارس: معاون سازمان حمل و نقل و راهداری گفت:.سالانه بیش از 60 میلیون سفر در کشور به صورت زمینی و با استفاده از اتوبوس و برخی وسائط نقلیه عمومی انجام می‌شود.

60 میلیون سفر در کشور انجام می‌شود / 92 درصد حمل و نقل کشور زمینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرام آدم‌نژاد عصر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل اظهار داشت: براساس سند چشم‌انداز 20 ساله کشور ما در سال 1404 بایستی در بسیاری از حوزه‌ها نظیر حمل و نقل و توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی رتبه اول منطقه را به دست آوریم که در این زمینه فعالیت‌های مضاعفی در کشور آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در این زمینه علاوه بر به کارگیری علوم و دانش‌های کارآمد و مؤثر ضرورت دارد رفتار فردی خود را نیز اصلاح کنیم و با یک تحول مناسب به سمت توسعه واقعی حرکت کنیم.

آدم‌نژاد در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه در تمام زمینه‌ها باید جهش واقعی را شاهد و ناظر باشیم، خاطرنشان کرد: بدون توجه به منابع انسانی قابلیت‌های، منطقه‌ای، آمایش سرزمینی و توانمندی‌ها و داشته‌های خود نمی‌توانیم به روند توسعه و سرعت شتابان کمک مؤثری کنیم چراکه تنها با بهره‌گیری از ظرفیت‌هاست که می‌توان از امکانات و دستاوردها بهره برد.

این مسئول ظرفیت کشور را برای توسعه جهشی و تکامل تکوینی مناسب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اینکه 92 درصد حمل و نقل کشور از طریق جاده و به شکل زمینی انجام می‌شود، شایسته است این بخش بیشتر مورد دقت و توجه در توسعه زیرساخت‌ها قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه با بهره‌گیری از این ظرفیت سالانه 485 میلیون تن کالا جابه‌جا شده و در حوزه‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: در یک رقابت نفس‌گیر بین سازندگان خودرو با عوامل توسعه زیرساخت‌ها سالانه بالغ بر یک میلیون و 200 دستگاه وسیله نقلیه جدید تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که با در نظر گرفتن این ظرفیت باید توسعه زیرساخت‌ها شتابی چند برابر پیدا کند.

* حضور فیزیکی پلیس جای خود را به دوربین‌های نظارتی می‌دهد

به گزارش فارس، معاون سازمان حمل و نقل در ادامه سخنان خود با اشاره به حرکت خوب سازمان حمل و نقل و راهداری در استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های نوین نظیر دوربین‌های نظارتی و کنترل مکانیزه ترافیک و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: این امر جای حضور فیزیکی مدیریت پلیس را گرفته است و ما با استفاده از امکانات مدرن می‌توانیم جاده‌ها و عبور و مرور را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: بالاتر از این شرایط توسعه شبکه‌ها و مدیریت یکپارچه از طریق انتقال دیتا مورد هدف‌گذاری ماست چراکه ما نمی‌توانیم در تمام جاده‌ها دوربین‌هایی نصب و امر کنترل را به دقت زیر نظر بگیریم.

آدم‌نژاد گفت: در کنار این امر توجه به استان‌های مرزی و پایانه‌های مرزی در این مناطق مورد نظر ما است چراکه ما با احداث و راه‌اندازی پایانه‌های مرزی تلاش می‌کنیم مدت زمان سفر و ترخیص کالا را به حداقل برسانیم.

وی افزود: ما مایل به توقف کالا و مسافر در پایانه‌های مرزی در هیچ نقطه‌ای از کشورمان نیستیم و معتقدیم با احداث پایانه‌های مرزی و مجهز شدن آنها به سیستم‌های مکانیزه ترخیص‌ها به سرعت انجام شود تا هزینه سفر نیز تعدیل شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول