اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

‌طرح جامع حمل و نقل‌ اردبیل 400 میلیون تومان اعتبار می‌خواهد

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: تدوین طرح جامع حمل و نقل شهری اردبیل به 400 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که این رقم از توان شهرداری خارج است.

‌طرح جامع حمل و نقل‌ اردبیل 400 میلیون تومان اعتبار می‌خواهد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری عصر امروز در نشست مشورتی با جمعی از ریش سفیدان و معتمدان محلات سیزده‌گانه اردبیل اظهار داشت: شورای سوم حمایت‌های خوبی از پروژه‌های عمرانی شهرداری داشته و با تدبیر و راهبرد امور توانسته است خدمات مناسبی را ارایه کند.
وی با بیان این‌که در بحث ترافیک شهری با توجه به افزایش خودروها و افزوده شدن 35 خودرو در روز به جمعیت خودرویی استان تصریح کرد: ما با توجه به این افزایش روزانه باید سالانه 12 هکتار و ماهانه 120 هزار متر مربع به معابر خود اضافه کنیم تا با سرعت ورود خودرو به خیابان‌ها و معابر برابری کرده باشیم، که این کار محال امر است.
بدری مدیریت ترافیک را در شهر اردبیل از ضروریات اعلام کرد و افزود: اگر مسئولان امر ما را در تأمین اعتبار مشاور در تأمین طرح یاری کنند ما به سرعت می‌توانیم طرح جامع حمل و نقل شهری را تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.
این مسئول از استاندار اردبیل خواست در نهایی شدن این طرح جامع و مطالعات آن به ویژه تأمین اعتبار مجموعه شهرداری را یاری کرده تا بتوانیم برای همیشه مشکل حمل و نقل عمومی را در اردبیل برطرف کنیم.
وی خاطر نشان کرد: در این طرح جامع ما برای اتوبوس، قطار شهری، منوریل و... برنامه‌ریزی‌‌ها و تدبیرهای لازم را انجام دادیم و براساس ظرفیت و توانمندی می‌توانیم از این توانمندی حمل و نقل عمومی استفاده کنیم.
به گزارش فارس، شهردار اردبیل اضافه کرد: اگر ما در راه‌اندازی قطار شهری نیاز احساس کنیم باید با همراهی بخش خصوصی و استفاده از اعتبارات فاینانس در این زمینه ورود پیدا کرده و دست به کار شویم.
وی یکی از مباحث مطرح شورای ترافیک را یک‌طرفه کردن خیابان ساحلی اردبیل و راه‌اندازی اتوبوس خط ویژه در مسیر میدان امام اعلام کرد و ادامه داد: همه این پیشنهادات برای رفع مقطعی مشکل ترافیک است اما رفع اساسی و زیربنایی مشکل ترافیک نیاز به تدوین و طراحی نظام جامع حمل و نقل شهری دارد که باید این کار به سرعت انجام شود.
بدری گفت: در کنار این اقدامات رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در فرهنگ‌سازی رفتار درست ترافیکی نیز باید اندیشمندانه حضور پیدا کند تا به جایی برسیم که همچون رفتارهای مرسوم در رانندگی نیز تعارف جایگزین پایمالی حق و حقوق شود.
شهردار اردبیل با اعلام این‌که در نقطه مرکزی شهر اردبیل ترافیک بیداد می‌کند، افزود: ما باید تمرکز دستگاه‌های خدمات‌رسان را از سطح شهر انجام دهیم تا با یک حرکت درست گره کور ترافیک داخل شهر را از بین ببریم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول