اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران:

گفتمان انقلاب اسلامی مطابق با فطرت بشر است

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران گفت: گفتمان احیای اسلام که توسط امام خمینی(ره) در کشور به راه افتاد، یک گفتمان ناب و مطابق با فطرت بشر است که بر تمام مکاتب مادی پیروز خواهد شد.

گفتمان انقلاب اسلامی مطابق با فطرت بشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رمضان شریف پیش از ظهر امروز در همایش بسیج و رسانه که از سوی سپاه علی‌ابن‌ابیطالب در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: شایسته است در این روزها که خاطرات پیروزی انقلاب زنده می‌شود، تابلویی از دستاوردها، پیشرفت‌ها و چالش‌هایی که این نهضت در طول 33 سال گذشته داشته، به تصویر کشیده شود.

وی ادامه داد: در این سال‌ها بیشترین تقابلات رسانه‌ای ما با امپراطوری رسانه‌ای غرب بر سر کتمان واقعیت‌ها و ارائه تصویر مجازی از سوی آن بوده است.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران اذعان داشت: کسانی که با دنیای رسانه آشنایی دارند، به این موضوع واقف هستند که پدیده‌ها یک واقعیت بیرونی دارند که مختصات مشخصی دارد اما رسانه می‌تواند یک تصویر مجازی از آنها را برای جامعه ارائه دهد.

وی افزود: معمولا رسانه‌ها در مواجهه با پدیده‌ها تلاش می‌کنند تصویری ارائه کنند که با منافع آنها یا کمپانی‌هایی که از آنان حمایت می‌کنند، همراه باشد.

شریف ابراز داشت: انقلاب اسلامی با تمام داشته‌ها و چالش‌هایش یک واقعیت است اما این واقعیت وقتی از سوی رسانه‌های غربی روایت می‌شود، با حقیقت فاصله بسیار می‌گیرد.

وی گفت: چگونگی ترسیم یک تصویر از انقلاب اسلامی برای ما بسیار مهم است و در واقع میدان مقابله‌ای میان کارکردی که رسانه‌های انقلاب اسلامی می‌توانند داشته باشند سیطره رسانه‌ای غرب است.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: مخاطب ملی و جهانی ما اگر انقلاب را با چهره‌ای که ما برای او ترسیم می‌کنیم ببیند، بسیار متفاوت از زمانی که تصویر رسانه‌ای غرب را باور کند، عمل خواهد کرد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های برقراری یک ارتباط پایدار و تاثیرگذار، استفاده از یک منبع پیام قابل اعتماد و کاراست.

شریف ابراز داشت: انقلاب اسلامی به برکت تاسی از تعالیم اسلام و رهنمودهای پیامبر، دارای یک گفتمان ناب و منبع پیامی است که در دنیا بی‌نظیر است.

وی گفت: گفتمان کمونیسم و لیبرالیسم که در دنیا بر رسانه‌های بزرگ سیطره داشته و دارد، گفتمان‌های بشری هستند که نقص و کاستی‌های زیادی دارند.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه منطق‌های بشری مولود زمان و مدت‌دار هستند، افزود: گفتمان کمونیسم سال‌ها در جهان طرفداران بسیاری داشت و مردم تصور می‌کردند به وسیله این گفتمان می‌توانند به عدالت دست پیدا کنند اما با تشکیل حکومت کمونیستی در شوروی سابق مردم دنیا متوجه شدند که این گفتمان کاستی‌های بسیاری دارد.

وی ادامه داد: گفتمان احیای اسلام که توسط امام خمینی(ره) در کشور به وجود آمد، ناب‌ترین گفتمان موجود در جهان است و اگر مردم در راه این گفتمان ایستادگی کنند، مطمئنا دشمنان کاری از پیش نخواهند برد.

شریف تصریح کرد: منبع پیام در برقراری ارتباط در جمهوری اسلامی از آنجا که از وحی سرچشمه می‌گیرد و به منبع پایان‌ناپذیر فطرت متصل است، به زمان و مکان خاصی محدود نمی‌شود بلکه یک گفتمان جامع را رقم می‌زند.

وی گفت: اگر تمام کسانی که در حوزه رسانه در کشور کار می‌کنند به این مزیت نسبی توجه کرده و محتوای پیام‌های خود را متناسب با آن تنظیم کنند، غول رسانه‌ای غرب در مقابل ما کاری از پیش نخواهد برد.

وی با اشاره به اینکه جنگ امروز، جنگ رسانه‌ای است، اظهار داشت: دشمن به خوبی می‌داند که در میدان جنگ نظامی علیه ما مغلوب خواهد بود و اگر غیر از این تصور می‌کرد، حتی یک لحظه را برای درگیری نظامی علیه ما از دست نمی‌داد.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول