اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

ولایت فقیه مهم‌ترین دستاورد انقلاب 57 است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: ولایت فقیه مهم‌ترین و اساسی‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران در سال 57 است.

ولایت فقیه مهم‌ترین دستاورد انقلاب 57 است
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران حجت‌الاسلام سید فرج‌الله موسوی در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، پرهیزکاری و دوری از تهمت و بهتان اظهار کرد: تهمت و بهتان به منزله نابود کردن انسان‌ها بوده و این عمل زشت و ناپسند سبب کشتن شخصیت انسان می‌‌شود.

وی ابراز داشت: تهمت، غیبت و بهتان عملی ناپسند و نهی شده در دستورات اسلام بوده و خالی کردن دل مسلمانان با غیبت و تهمت گناهی بزرگ و نابخشودنی است.

* رواج غیبت و تهمت سبب نفاق در جامعه می‌شود

امام جمعه گچساران تصریح کرد: اگر انسان آئینه خودش را در مقابل خود قرار دهد خودخواهی و خود‌پسندی در او راه پیدا نمی‌کند.

موسوی با تشریح عوامل و انگیزه‌های تهمت و دروغ در میان افراد گفت: یکی از عوامل غیبت و تهمت، همرنگی با دوستان و هم‌نشینان برای رضایت‌مندی آنان است.

خطیب جمعه گچساران بیان داشت: سکوت و همراهی با غیبت و تهمت برای خشنود کردن غیبت‌کننده نه تنها نشان‌دهنده اخلاق خوب نیست بلکه نوعی نفاق و بی‌مسئولیتی است.

این مقام علمی و دینی گچساران این گونه افراد را افرادی چند چهره و منافق دانست و بیان داشت: این گونه افراد با سکوت و همراهی با دروغ‌، غیبت و بهتان‌های دوستان خود، علیه مردم آتش جهنم را برای خود انتخاب می‌کنند.

موسوی با روایت حدیثی از امام علی(ع) انسان‌هایی که برای کسب رضایت دوستان، خود را همرنگ جماعت می‌‌کنند را افرادی بی‌بصیرت، ناآگاه و بدون بینش دانست.

وی با نهی عمل ناپسند غیبت و تهمت یادآور شد: خروجی غیبت و بهتان علیه دیگران بدبختی، نکبت، خشم خداوند و رسول خدا(ص) و آتش جهنم است.

امام جمعه گچساران با اشاره به دروغ پراکنی برخی افراد در زمینه دلایل رد صلاحیت برخی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی خطاب به شایعه‌پراکنان انتخاباتی تصریح کرد: در حالی که حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضربه سنگینی به دشمنان نظام وارد می‌کند از تهمت، دروغ و شایعه‌پراکنی علیه کاندیداها پرهیز کنید و به خاطر تعریف و تمجید دیگران خشم خدا و آتش جهنم را به جان نخرید.

امام جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی و سیاسی این هفته گچساران دهه فجر را دهه بصیرت و آگاهی ملت ایران دانست و بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن 57 طلوع کرد و دهه فجر نامیده شد.

* اتحاد مسلمانان سبب نابودی دنیای استکبار می‌شود

وی فزود: دهه فجر انقلاب اسلامی ایران نشان دهنده بصیرت، آگاهی، تحول شگرف اجتماعی سیاسی ملت ایران است.

موسوی با اشاره به ولایت فقیه به عنوان مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران گفت: یکی از خروجی‌های مهم و تاریخی انقلاب اسلامی امام راحل بود که 10 سال نظام اسلامی ایران را اداره کرد.

خطیب جمعه گچساران افزود: انقلاب اسلامی ایران بعد از رحلت امام خمینی(ره) 21 سال توسط رهبری هوشمندانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ادامه یافته است.

موسوی دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را پدیده‌ای منحصر به فرد در تاریخ دانست و بیان داشت: یکی از طلوع‌ها و خروجی‌های 22 بهمن اتحاد اسلامی و هفته وحدت است.

وی تصریح کرد: بدون شک نیاز مسلمانان به اتحاد از مبرم‌ترین نیازهای اساسی جامعه اسلام است.

موسوی گفت: فرقه‌های مختلف اسلامی می‌توانند با داشتن اختلافات کلامی و فقهی در دین با وحدت در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کرده و جبهه واحدی تشکیل دهند.

* مسئولان افزایش قیمت اجناس در گچساران را کنترل کنند

وی با انتقاد از افزایش قیمت اجناس در گچساران ابراز داشت: افزایش غیر منطقی اجناس در این شهرستان باید به نحو قانونی کنترل شود.

موسوی خطاب به بازاریان گچساران گفت: افزایش غیر منطقی و غیر قانونی اجناس ظلم بزرگ و نابخشودنی در حق مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه گچساران بوده و خیانتی بزرگ به خون شهدا و آرمان‌های امام راحل محسوب می‌شود.

وی از مسئولان بازرگانی و ستاد تنظیم بازار گچساران خواست تا ضمن نظارت جدی بر بازار با متخلفان در این زمینه برخورد قاطعی داشته باشند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول