اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش سالانه سرپرستان خبرگزاری فارس در استان‌ها ‌برگزار شد‌

امام جمعه آبادان: خبرگزاری فارس در تبعیت از ولایت‌فقیه، گوی سبقت را از دیگران ربوده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادن گفت: امروز خبرگزاری فارس ولایت را مدنظر خود قرار داده و در این مسیر گوی سبقت را از دیگر خبرگزاری‌ها ربوده است.‌

امام جمعه آبادان: خبرگزاری فارس در تبعیت از ولایت‌فقیه، گوی سبقت را از دیگران ربوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان همایش سرپرستان استانی خبرگزاری فارس‌ با حضور مدیرعامل خبرگزاری فار‌س، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، فرماند‌ار آبادان‌، نماینده مردم آبادان‌ در مجلس، اعضای شورای شهر و شهردار و امام جمعه این شهر برگزار شد.

 

*دشمن اصل برگزاری انتخابات را نشانه رفته/ مسئولان اسیر حرکت‌های دشمن شادکن نشوند‌

مدیرعامل خبرگزاری فارس در این همایش گفت: ‌‌باید دقت کرد تا اسیر حرکت‌های دشمن شادکن، تفرقه‌برانگیز و صف‌بندی‌های کاذب نشده و شرایط حضور مردم در این انتخابات را به عنوان تکلیف ملی و دینی فراهم کنیم.

‌سیدنظام‌الدین موسوی ‌اظهار داشت: زمانی که مردم ایران قصد ملی کردن صنعت‌ نفت را داشتند نخست‌‌ وزیر ملعون وقت پهلوی ایرانی‌ها را در ساختن آفتابه نیز ناتوان دانست ولی همین مردم با همت متخصصین آبادانی و سایر کشور، نفت را ملی کردند.

وی در همین خصوص اضافه کرد: انقلاب اسلامی در آستانه پیروزی بود که اعتصابات پالایشگاه آبادان و بستن شریان حیاتی نفت به روی رژیم پهلوی راه پیروز شدن انقلاب را هموار کرد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به نقش پالایشگاه آبادان در روزهای جنگ تحمیلی افزود: همین پالایشگاه در روزهای دفاع مقدس نیز با مقاومت در منطقه و حفظ شریان نفت، نقشی ویژه را ایفا کرد.

وی خاطرنشان کرد: به عقیده من باید فریاد مقابله با تحریم‌های نفتی اروپا و غرب را از آبادان شنید و همه باید کمک کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های این شهر و با اشاره به مشکلات و ضعف‌های آن در راستای اعتلای منطقه قدم برداریم.

موسوی از نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت و تصریح کرد: اتنخابات نهمین دوره از مجلس شورای اسلامی، آزمون ملی و مهمی تلقی شده که در مقطع مهمی از تاریخ انقلاب برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: شاید حساس خواندن موقعیت فعلی را برخی به کلیشه شبیه بدانند اما خصلت نظام جهموری اسلامی به شکلی بوده که در همین موقعیت‌های حساس و بحرانی نیز به تجارب جدیدی دست پیدا کرده است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با مقایسه برگزاری انتخابات در ایران و سایر کشورها گفت: در کشورهایی که مدعی پیشرفت سیاسی و اجتماعی هستند، تجربه برگزاری انتخابات به 400 تا 500 سال رسیده در حالی که در ایران این تجربه در سال‌جاری سی و سومین سال خود را پشت سر می‌گذارد.

وی در همین خصوص افزود: باید آرام آرام جلو رفت تا نقایص را برطرف کرده و به نقطه آرمانی برسیم.

موسوی از تکیه نظام جهموری اسلامی بر مردم گفت و عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) از ابتدای راه انقلاب، تأکید را بر مردم بنا نهاده و معتقد بودند که بعد از پیروزی سال 57 تازه انقلاب و کار مردم شروع شده است، امام راحل اعتقاد داشتند که مردم باید انقلاب را تأیید، انتخاب و حمایت کنند.

وی هم‌چنین از تداوم برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی گفت و اضافه کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی در سال‌های جنگ تحمیلی و زیر توپ مستقیم دشمن نیز برگزار شده و این همت نشان‌ دهنده بنیان مردم‌سالاری دینی ایران است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس ادامه داد: غربی‌هایی که مدعی صدور دموکراسی در کشورهای مختلف هستند به دنبال گرفتن این هویت از مردم ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در حالی که با متحجرترین کشورهای منطقه هم‌پیمان است به دنبال مخدوش کردن انتخابات ایران بوده که این دوگانگی، تناقض در رفتار این کشور را نشان می‌دهد.

موسوی در ادامه با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری تصریح کرد: بنا به گفته رهبر معظم انقلاب که ما در حال حاضر در شرایط بدر و خیبر قرار داریم باید به این نکته پی برد که از بند محاصره خارج شدیم و روح این مطلب بدون شک فراتر از مسائل اقتصادی است.

وی افزود: اتفاقات شکل گرفته در منطقه در حال حاضر در واقع جنگ اراده‌ها است، در این جنگ هر کس اراده برتری داشته باشد بدون شک پیروز بوده و انتخابات مجلس شورای اسلامی از سربزنگاه‌های جنگ اراده‌ها به شمار می‌رود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با بازگویی حوادث انتخابات سال 88 یادآور شد: سراسر دنیا همانند و شبیه صحنه‌های دموکراتیک انتخابات ریاست جمهوری سال 88 را به چشم ندیده بود، حضور 85 درصدی و 40 میلیونی مردم را تبدیل به ضعف کردند تا نشان دهند که دشمن در اوج، به دنبال ضربه زدن است.

وی اضافه کرد: تجارب فتنه 88 نشان داد که باید بعد از رسیدن به حضور حداکثری در انتخابات، جوانب آن را نیز در نظر داشت، زیرا فکر می‌کنیم در انتخابات پیش‌رو، دشمن اصل برگزاری انتخابات را نشانه رفته است.

موسوی خاطرنشان کرد: باید دقت کرد تا اسیر حرکت‌های دشمن شادکن، تفرقه‌برانگیز و صف‌بندی‌های کاذب نشویم تا شرایط حضور مردم در این انتخابات را به عنوان تکلیف ملی و دینی فراهم کنیم.

وی در پایان گفت: از مسئولان می‌خواهیم که اخبار را از رسانه‌های شناسنامه‌دار عبور دهند تا این بستر را فراهم کنیم که اخلاق پذیرش پیروزی و شکست در بین شرکت کنندگان نهادینه شود.

 

*انعکاس ‌مظلومیت مردم آبادان در ‌دفاع مقدس مورد غفلت رسانه‌ها واقع شده است

فرماندار ویژه آبادان نیز گفت: انعکاس ‌مظلومیت مردم آبادان در ‌دفاع مقدس مورد غفلت رسانه‌ها واقع شده است.

بهرام ایلخاص‌زاده ‌اظهار کرد: مقام معظم رهبری هر سال و در مقاطع مختلف دستورات فرماندهی را صادر می‌کردند.

وی افزود: به عنوان مثال در ابتدای هر سال عنوانی را برای آن انتخاب می‌نمودند تا خط مشی مسئولان و مردم در طول آن سال مشخص شود.

معاون استاندار خوزستان ادامه داد: در مقطع کنونی نیز که انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم‌ که مقام معظم رهبری حضور حداکثری را مورد تأکید قرار داده‌اند.

ایلخاص‌زاده تصریح کرد: بنابراین ما نیز به عنوان سرباز باید اقدامات عملی را برای اجرای هر چه بهتر این دستور انجام دهیم.

وی اضافه کرد: همه باید در حوزه کاری خود اقدامات لازم را انجام دهیم و این کار با سخنرانی به دست نمی‌آید بلکه باید وارد میدان عمل شد.

فرماندار ویژه آبادان در ادامه سخنان خود با بیان تاریخچه این شهرستان خاطرنشان کرد: آبادان شهری است که آن را با اسم صنعت نفت، آغاز تسلط متفقین به ایران از طریق آن، و به اسم جریانهای قوی حزب توده و بسیاری عناوین دیگر از این دست می شناسند.

ایلخاص‌زاده ابراز داشت: اما باید آبادان را نوعی دیگر نگریست، یک سال محاصره، تقدیم 4 هزار شهید و بالاترین تعداد شهدای گمنام بعد از تهران با 177 شهید گمنام، آبادان به مصداق‌های واقعی خوزستان، دِین خود را به اسلام ادا کرد، تبدیل شد.

وی بیان کرد: اگر تاریخ دفاع مقدس را ورق بزنیم جابه‌جایی صفحه آبادان سخت است، چرا که هر قسمت این شهر کتابی از دفاع مقدس است.

ایلخاص‌زاده افزود: البته در بحث دفاع مقدس دفاع شهری مردم آبادان به خوبی تبیین نشده است.

وی گفت: اینکه در طول جنگ، زنان، کودکان و ادارات آبادان چگونه با وجود محاصره شهر ماندند و مقاومت کردند از جمله مواردی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته و بخش دفاع شهری مردم آبادان مغفول مانده است.

فرماندار ویژه آبادان در پایان خواستار توجه بیشتر رسانه‌ها و انعکاس هر چه بیشتر مظلومیت مردم آبادان در طول دوران دفاع مقدس شد.

 

 

*نماینده مجلس باید از عزت و دین مردم دفاع کند

رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان نیز گفت: خواهان حضور افرادی در این رقابت هستیم که از عزت و دین مردم دفاع کرده و شروط و استانداردهای لازم برای حضور در عرصه را داشته باشند

‌حمید قناعتی اظهار کرد: چون شرایط در جامعه به گونه‌ای است که ریزش گاهی شدید می‌شود باید مانده و کار کنیم تا این ریزش در انتخابات به وجود نیاید.

وی از آمار نامزدهای ثبت‌نام کرده استان خوزستان برای نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت و افزود: در روزهای ابتدایی ثبت‌نام 318 نفر نام‌نویسی کرده که در ادامه راه 14 نفر از آنها انصراف دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان در همین خصوص اضافه کرد: در انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی 309 کاندیدا ثبت‌نام کرده که در نهایت 213 نفر یعنی 54 درصد افراد مجوز لازم را کسب نکرده که این آمار در انتخابات پیش‌رو به 189 نفر یعنی نزدیک به 62 درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در هیئت نظارت در هیئت‌های اجرایی انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی، 52 نفر رد صلاحیت شدند و تمام تلاش خود را به کار بستند این مقدار را به حداقل برسانند تا به فراگیری حضور حداکثری همه مردم کمک کنیم.

قناعتی از برخی علت‌های رد صلاحیت برخی از کاندیداهای ثبت‌نام کرده گفت و تصریح کرد: خواهان حضور افرادی در این رقابت هستیم که از عزت و دین مردم دفاع کرده و شروط و استانداردهای لازم برای حضور در عرصه را داشته باشند.

وی هم‌چنین از آخرین اخبار افراد رد یا تأیید صلاحیت شده در استان خوزستان گفت و اضافه کرد: در دو روز گذشته تعداد 18 کاندیدا که پیش از این شرایط احراز صلاحیت را کسب نکرده بودند، تأیید شدند که در این بین نام تعدادی از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی نیز دیده می‌شود.

وی در پایان افزود: به دنبال آن هستیم با انجام بررسی‌های لازم تا پایان وقت قانونی که شورای نگهبان در اختیار ما گذاشته آمار تعداد کاندیداهای حائز صلاحیت را به حداکثر برسانیم.

 

*ملت باید مراقب مسئله انتخابات باشند/ بیداری اسلامی الگوگرفته از مشروعیت نظام ایران

آیت‌الله شفیعی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: دشمنان با ترفندهای بی‌شمار داخلی و خارجی خود قصد تخریب، تحریم و اختلاف‌افکنی در انتخابات را دارند و ما نباید این فرصت‌ها را برای آنها فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: شما خبرنگاران امروز مهمترین و خطیرترین مسئولیت‌ها را در نظام برعهده دارید.

وی افزود: با توجه به اینکه در نظام ما بنابر این است که همواره کیفیت بر کمیت اولویت داده شود، اخبار و تحلیل‌های متفکرانه شما چهره‌های مکتبی برای ما ارزش بسیار والایی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شما امیدهای بی‌کران را در دل‌های ما مسئولان زنده و تداعی می‌کنید.

وی با اشاره به اینکه آبادان همواره از وجود روحانیت‌های متحد و استخوان‌دار بهره‌مند بوده، خاطرنشان کرد: روحانیت در آبادان همیشه در طول دوران‌های مختلف تاریخی و اجتماعی پراصالت بوده است و این مهم را می‌توان با برگ زدن تاریخ روحانیت در شهرستان به خوبی درک کرد.

شفیعی ادامه داد: چه در دوران انقلاب و چه در زمان جنگ تحمیلی و دوران هشت ساله دفاع مقدس همیشه ذکر روحانیت آبادان زبانزد عام و خاص بوده است.

وی با بیان اینکه یک‌دلی، یک‌دستی و اتحاد مذهبی و معنوی روحانیون آبادان همواره در رشد انقلابی مردم منطقه تأثیر بسزایی داشته، گفت: مرحوم آیت‌الله جمی از جمله روحانیون بنام و مبارزی بود که در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و پس از آن همواره دوشادوش مردم آّبادان و خرمشهر از حیثیت و خاک منطقه محافظت می‌کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به قرار داشتن در ایام مبارک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی افزود: امروز دومین روز از ایام دهه فجر و ورود امام راحل به کشور است.

وی اشاره کرد: امروز سرتاسر مملکت امام عصر(عج) غرق شادی و سرور نسبت به این حادثه است.

شفیعی با بیان اینکه نشست و همایش حاوی مطالب در خصوص تحولات سیاسی منطقه و انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است، گفت: امروز خبرگزاری فارس به‌ عنوان منبع اطلاعاتی بسیار ارزشمند در خصوص مسائل منطقه و تحلیل و آگاهی‌بخشی انتخابات به خوبی عمل می‌کند.

وی ادامه داد: تب و تاب انتخابات در کش و قوس بهمن‌ماه و تأیید و رد صلاحیت‌های کاندیدا با اینکه هنوز به قطعیت نرسیده و تا 21 بهمن‌ماه سال‌جاری فرصت است اما هم‌چنان روز به روز گرم‌تر و داغ‌تر می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مسئله انتخابات برای مجلس شورای اسلامی یک تکلیف است و از این لحاظ مهم و ارزشمند شمرده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اصل وکالت مردم کشور را برعهده دارند.

شفیعی با بیان اینکه در تعریف کشور به ‌معنای کلیت مردم اشاره می‌شود، اضافه کرد: وکالت مجلس شورای اسلامی پذیرفته شده توسط تمام دنیا بوده و از این نظر بسیار مهم تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور از دو بعد مادی و مردمی بررسی و تعریف می‌شود، نماینده مردم در مجلس معنای ناس و مردمی آن را در برمی‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در همه مسائل مملکت به تحلیل و تحقیق باید بپردازند، گفت: مسئله نمایندگان مجلس مسئله‌ای کلی و شامل همه ابعاد مختلف اجتماع در کشور است.

وی بیان کرد: امروز حوادثی که در لبنان، بحرین و قسمت‌هایی از عراق اتفاق می‌افتد به لحاظ الگوگیری از ولایت‌فقیه و مشروعیت این حکومت اسلامی است.

شفیعی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستیم باید این حرکت ارزشمند و دموکراسی را حمایت کنیم، افزود: رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی به ‌معنای این نیست که صلاحیت آنها از همه امور زندگی ساقط شده بلکه به‌ معنای نداشتن برخی شاخص‌ها و پارامترهای نمایندگی در مجلس است.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی انتخاب فرد اصلح را برعهده رأی‌گیری مردم نهاده و این مهم باید با شناخت و آگاهی صورت پذیرد، گفت: اگر کاندیدا و نامزدی خلاف مقررات شرعی و عرفی رفتار کند و امور تبلیغاتی خود را به خراب کردن چهره دیگران معطوف، با او برخورد قانونی شده و مطمئناً نمی‌توان به چنین فردی به ‌عنوان نماینده مجلس امیدوار بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری هم‌چنین عنوان کرد: مردم باید بدون تعارف وظیفه شرعی خود را انجام داده و با حضور حداکثری‌شان در پای صندوق‌های رأی، خاری در چشم دشمنان باشند.

وی اظهار کرد: بنا به گفته مقام معظم رهبری، حضور حداکثری مردم باید قاطع و چشمگیر باشد.

شفیعی هم‌چنین اشاره کرد: اکثریت کسانی که رأی می‌دهند مهم‌تر و ارزشمندتر از آنانی هستند که از صندوق با رأی بیرون می‌آیند.

وی با بیان اینکه ملت باید مراقب مسئله انتخابات باشد، گفت: آنچه امروز دشمن درصدد انجام آن بوده ایجاد اغتشاشات در انتخابات این دوره است، خاطرنشان کرد: دشمنان با ترفندهای بی‌شمار داخلی و خارجی خود قصد تخریب، تحریم و اختلاف‌افکنی در انتخابات را دارند و ما نباید این فرصت‌ها را برای آنها فراهم کنیم.

‌‌‌

*خبرگزاری فارس در کشور توانسته ممتازترین باشد

‌امام جمعه آبادان نیز گفت: خبرگزاری فاخر فارس که اساساً سعی در گام برداشتن در مسیر ولایت و نشان دادن چهره اصول‌گرایی را دارد در عمل و کار خود بسیار حرفه‌ای و خردانه پیش می‌رود.

آیت‌الله عبدالله محمدی‌اصفهانی ‌اظهار کرد: آبادان سرزمین دلاورمردان و غیورمردانی است که امروز با وارستگی و عروج شما را به میزبانی گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروز نهم ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) است، افزود: جایگاه امامت و ولایت در جامعه و نظام اسلامی ما از اهمیت و جایگاه والامرتبه‌ای برخوردار است.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: انسان‌های وارسته و عاقل به هیچ‌وجه راه خطا را نمی‌پیمایند زیرا از امام و راهبر خود پیروی و اطاعت می‌کنند.

وی اضافه کرد: امام علی(ع) که بالاترین مرتبه امامت را در بین امامان در امتداد تاریخ بشر برعهده دارد همواره والامقامی غیرقابل توصیف است.

محمدی‌اصفهانی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) نیز به این معنا خاتم خطاب می‌شود که بالاترین مرحله نبوت از آن او است.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) گفت: دولت‌ها و حکومت‌ها با چهار عامل فرو می‌پاشند، اول اینکه اگر یک حکومت اصول حرکتی مبناهای پیدایش و تولد خود را زیر پا بگذارد مطمئناً سقوط می‌کند.

امام جمعه آبادان بیان کرد: نظام ما متکی به آرای عمومی بوده و مبنایشان حرکت براساس اصول اسلامی و بیعت با مردم بود.

وی با اشاره به اینکه نظام ایران اسلامی همواره در همه انتخابات به ‌صورت دموکراسی و با نظر مردم هم‌خوان بوده، گفت: نظام ایران اسلامی همواره در طول تاریخ انقلاب، جایگاه مردم، نقش و اثرگذاری آنها را تبیین کرده است.

محمدی‌اصفهانی عنوان کرد: اصولی که در یک دولت، محور شعاع بوده اگر در جایی دیگر آسیب ببیند (استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی) پایه‌های حکومت نیز متزلزل و سست می‌شود.

وی با اشاره به عامل دوم چنین افزود: مغرور شدن و زیر پا گذاشتن حق و حقوق دیگران در یک نظام، خودخواهی و فراموش کردن جایگاه خودمان، از یاد بردن نفس شیطانی درونی و خطراتی که ما را تهدید می‌کند همه و همه از عواملی بوده که سندی بر سقوط و مهر تأییدی بر تزلزل یک نظام می‌زند.

امام جمعه آبادان بیان کرد: عامل سوم نیز بر پایه انسان‌های پست، فرومایه و کسانی که ظرفیت لازم برای مدیریت را ندارند از دیگر عوامل برای زمینه‌های سقوط نظام است.

وی با اشاره به اینکه هر انقلاب و دولتی اگر دست‌خوش این حوادث قرار گیرد آسیب می‌بیند، خاطرنشان کرد: به ‌عنوان نمونه می‌توان به جریان فتنه سال 88 اشاره کرد که در آن افراد کوچک به مناصب بزرگ تکیه زده و تاب و تحمل جایگاه خود را نداشته و سرانجام سعه ضعیف وجودی آنها، فتنه‌ای بزرگ را رقم زد.

محمدی‌اصفهانی ‌در عامل چهارم با اشاره به اصل دموکراسی، اظهار کرد: انتخابات نیز بر همین منوال است، بر‌اساس مکانیزم عده‌ای را در هیئت اجرایی و نظارت قرار داده و در نهایت با بازنگری شورای نگهبان صلاحیت کاندیدا تأیید و یا رد می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: پیدا کردن اوج پرواز برای کسانی که مردم می‌خواهند به آنها رأی دهند وظیفه‌ای بسیار مهم و ارزنده است.

امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه اینجا رسانه نقش خود را به خوبی نشان می‌دهد، گفت: خبرگزاری فاخر فارس که اساساً سعی در گام برداشتن در مسیر ولایت و نشان دادن چهره اصول‌گرایی را دارد در عمل و کار خود بسیار حرفه‌ای و خردانه پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: امروز خبرگزاری فارس ولایت را مدنظر خود قرار داده و در این مسیر گوی سبقت را از دیگر خبرگزاری‌ها ربوده است.

محمدی‌اصفهانی اشاره کرد: حجم، کیفیت، تنظیم و نگارش اخبار این خبرگزاری در بررسی رویدادها و وقایع بی‌نظیر و ستودنی‌ است.

وی با بیان اینکه خبرگزاری فارس در کشور توانسته ممتازترین باشد، گفت: این برای خبرنگاران و مدیران خبرگزاری فارس در کشور برگ زرینی در رسانه‌های پس از انقلاب است.

امام جمعه آبادان خطاب به حضار خاطرنشان کرد: شما امروز بر این جایگاه والا تکیه زده و اخلاق، ایمان، فضائل و مبارزه با شیطان نفس را در اخبار و رسالت خطیر خود به پرواز کشیده‌اید.

 

*تلاش برای بازگرداندن آبادان به دوران طلایی‌اش

شهردار آبادان نیز ‌گفت: تلاش مدیران شهری و استانی این منطقه برای بازگرداندن آبادان به دوران پیش از جنگ تحمیلی و دوران طلایی‌اش است.

‌محمودرضا شیرازی ‌اظهار کرد: نام آبادان همواره در اذهان به نیکی و بزرگی یاد می‌شود.

وی افزود: اما باز باید بیشتر و بیشتر در مورد این شهر مطالب گفت و شنید.

شهردار آبادان با اشاره به ایام خجسته دهه فجر تصریح کرد: دهه فجر که انصافاً امروز موج بیداری اسلامی را در بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی و حتی اروپایی ایجاد کرده، بسیار خجسته و غرورآفرین است.

وی اضافه کرد: هر ساله مردم این کشور اسلامی ایام دهه فجر را خجسته و مبارک می‌دانند و شکل‌گیری بیداری اسلامی تأثیر ابعاد مختلف این ایام را در اقصی نقاط جهان اجتناب‌ناپذیر کرده است.

شیرازی در ادامه با اشاره به پیدایش و دیرینه شهر آبادان گفت: آبادان با پیدایش نفت در مسجدسلیمان در سال 1290 شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1291 نخستین پالایشگاه خاورمیانه ایران در آبادان احداث و فعالیت خود را آغاز کرد.

شهردار آبادان هم‌چنین عنوان کرد: آبادان دارای اولین پتروشیمی در سطح کشور، اولین مرکز رادیویی بعد از پایتخت و فرودگاه بین‌المللی بوده و ظرفیت‌های ناگفتنی بی‌شماری را رد خود جای داده است.

وی خاطرنشان کرد: اداره‌کل بندر، گمرک، منطقه آزاد اروند و دیگر امتیازاتی که این خطه درون خود نهفته و آشکار دارد، همه گواه بر قابلیت‌های بالای اجتماعی و اقتصادی آن در کشور است.

شیرازی با اشاره به اینکه جمعیت این شهرستان پیش از آغاز جنگ بالغ بر 500 هزار نفر بوده، افزود: امروز آبادان حدود 270 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده و این رقم در مقابل آنچه در گذشته شاهد آن بوده‌ایم بسیار کم و ناچیز است.

وی با اشاره به دو نقش عمده‌ای که این شهرستان در انقلاب اسلامی ایفا کرده، خاطرنشان کرد: اول، صنعت نفت و بستن شیرهای پالایشگاه که باعث زمین‌گیر کردن رژیم منهوس پهلوی شد و دوم، شک بزرگی که در واقعه تلخ سینما رکس منجر به شهادت رسیدن بیش از 400 هم‌وطن و هم‌خونمان شد.

شهردار آبادان بیان کرد: در خلال جنگ تحمیلی، آبادان در محاصره دشمن قرار گرفت و حماسه‌های بزرگ و بی‌بدلی چون ذوالفقاری، کربلای پنج، کربلای چهار، والفجر هشت و ... و سرانجام شکست حصر آبادان به فرمان امام راحل رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه همه تلاش مسئولان این شهرستان در راستای بازگرداندن ظرفیت‌های آبادان پیش از جنگ تحمیلی است، افزود: در حال حاضر شهرداری این شهرستان از رتبه و درجه 11 برخوردار بوده و این امر در مقایسه با درجه استاندارد آن 12، بسیار مطلوب است.

شیرازی اظهار کرد: شهرداری آبادان هم‌اکنون با سه منطقه و 9 سازمان زیرمجموعه در حال فعالیت بوده و در راستای آبادانی و عمران منطقه بیش از پیش تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مدیران شهر و استانی، با همه تلاش و همت خود قصد برگرداندن این شهر را به دوران طلایی و پیشین خود دارند.

شهردار آبادان با اشاره به اینکه آبادان در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس بیش از چهار هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کرد، گفت: این شهر بیش از 170 شهید گمنام را در خاک خود مدفون دارد.

 

*تلاش همه‌جانبه رسانه‌ها در مسئله حساس انتخابات

‌سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد آبادان نیز در همایش سراسری سرپرستان خبرگزاری فارس در استان‌ها، با توجه به اهمیت و حساسیت مسئله انتخابات خواستار حضور بی‌نظیر و همه‌جانبه رسانه‌ها مردم باید در پای صندوق‌های رأی شد.

‌فرهاد پورغراوی علوانی‌ اظهار کرد: آغاز امامت ولی‌عصر(عج) و تقارن آن با ایام خجسته دهه فجر را گرامی می‌داریم.

وی افزود: مطمئناً این تقارن مبارک بسیار پربرکت و خوش‌یمن خواهد بود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد آبادان در ادامه به مسئله انتخابات اشاره و تصریح کرد: در آستانه برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داشته و باید در پررنگ کردن حضور مردم کوشید.

وی اضافه کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات بنا به فرمایش مقام معظم رهبری بسیار مورد توجه بوده و این مهم بیش از پیش باید مدنظر مسئولان قرار گیرد.

پورغراوی علوانی با تقدیر از همه کسانی که در امر خبررسانی و خبرنگاری در شهرستان مشغولند، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت مسئله انتخابات، رسانه‌ها باید در این خصوص همت بیشتری به خرج داده و مردم را برای حضور بی‌نظیر و همه‌جانبه در پای صندوق‌های رأی حمایت کنند.

وی در پایان گفت: انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول