اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ایجاد شبکه کتابخوانان حرفه‌ای

حضور در فضای مجازی برای کتابخوانان هدفمند می‌‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی‌ گفت: هدف از راه‌اندازی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای هدفمند کردن حضور در فضای مجازی است.

حضور در فضای مجازی برای کتابخوانان هدفمند می‌‌شود
 حسین اعلائی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: شبکه کتابخوانان حرفه‌ای نخستین شبکه اجتماعی کتاب محور در ایران است.
وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این شبکه وجود فضایی مجازی برای بحث و تبادل نظر در مورد کتاب‌های مورد علاقه کتاب‌خوانان، نویسندگان، ناشران و همه علاقه‌مندان عرصه کتاب است، افزود: کاربران آن متناسب با گروه سنی خود به امکانات مختلفی برای بحث و تبادل نظر دست پیدا می‌کنند.
 مدیرکل اداره فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: در این سایت به صورت ماهانه مسابقه‌هایی طراحی و اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های دیجیتالی در این سایت بارگذاری شده است، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این سایت به نشانی اینترنتی www.book.ir و شرکت در مسابقات آنلاین و مکتوب به صورت اینترنتی از جوایز ارزنده این مسابقات علمی و فرهنگی بهره‌مند شوند.
اعلائی به اهمیت فرهنگ سازی کتاب و مطالعه آن اشاره کرد و با بیان این مطلب که طرح شبکه کتابخوانان حرفه‌ای برای ارتقای سطح سواد علمی و فرهنگی مردم است، یادآور شد: ضروری است رسانه‌ها در این زمینه تبلیغات مطلوبی داشته باشند.
وی بر ضرورت استفاده همه مردم از این ظرفیت تاکید کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با عضویت در این شبکه به اطلاعات مورد علاقه خود در مورد کتاب مورد نظرشان دست یابند.
 مدیرکل اداره فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: در این شبکه کتابخوانان می‌توانند کتاب‌هایی را که خوانده‌اند به دوستانشان معرفی و درباره کتاب‌هایی که دوستانشان مطالعه کرده‌اند، اطلاعات بگیرند.
وی هدف از راه‌اندازی این شبکه را هدفمند کردن حضور در فضای مجازی خواند و گفت: در این شبکه اجتماعی تعاملات با محوریت کتاب صورت می‌گیرد.
اعلائی برخی دیگر از قابلیت‌های این شبکه را امتیازدهی به کتاب‌ها بر حسب علاقه و نظر دهی درباره کتاب‌ها و نقد آنها خواند.
وی با اشاره به اجرای طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌ها بیان داشت: این طرح در هفته کتاب در همه استان‌های کشور برگزار شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول