اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل زندان‎های گلستان خبر داد

آموزش مهارت زندگی به 9 هزار زندانی در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل زندان‎های استان گلستان گفت: 9 هزار نفر از زندانیان گلستان آموزش مهارت‎های زندگی را در گلستان گذرانده‎اند.

آموزش مهارت زندگی به 9 هزار زندانی در گلستان
محمود امینی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار داشت: در سال جاری با توجه به حجم زندانیان استان تعداد 9 هزار و 64 نفر از زندانیان آموزش‎های مهارت‎های زندگی را در مجموعه زندان‎های استان گذرانده‎اند که از این تعداد 5 هزار و 886 نفر در زندان گرگان و 3 هزار و 178 نفر در زندان گنبدکاووس موفق به گذراندن این دوره شده‎اند.

وی تصریح کرد: زندان محلی است برای نگهداری انسان‎هایی که به نوعی در جامعه دچار لغزش شده‎اند و بودن آنها در اجتماع برای جامعه و خود آنان مضر است لذا زندانی برای مدت معینی با توجه به نوع جرم به زندان فرستاده می‎شود تا با اقدامات تامینی به خاطر سلامت جامعه در مکانی جدا نگهداری شود و در این ایام نسبت به اصلاح و تربیت زندانی‎ها در زندان‎ها اقدام می‎شود.

امینی خاطر نشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران سازمان زندان‎ها و اقدامات تامینی و تربیتی بر اساس آیه شریف (من احیاها فکانما أحیا النّاس جمیعاً- و هـر کـس نفسی را زنـده کـنـد گویا همه مردم را زنده کرده است) بنا شده است تا با اصلاح و تربیت انسان‎های آسیب‎دیده اجتماع، زمینه بازگشت سعادتمندانه به جامعه را برای آنان فراهم کند و با کمک انسان‎ها جامعه را احیا سازد.

مدیر کل زندان‎های استان گلستان ابراز داشت: انسان‎های آسیب‌دیده‎ای که به صورت امانت در اختیار زندان است به سلامت و با مسلح شدن به مهارت‎های اساسی زندگی به جامعه باز گردند.

وی با اشاره به نقش زندان در تامین امنیت جامعه خاطر نشان کرد: به نظر می‎رسد در تأمین امنیت اجتماعی مهم‎ترین وظیفه و مسئولیت بر عهده زندان‎ها نهاده شده است چرا که همواره این زندان است که زمان زیادی را برای نگهداری و اصلاح و تربیت زندانی صرف می‎کند.

امینی تاکید داشت: هنگامی که یک فرد مرتکب جرم می‎شود از زمان ارتکاب جرم تا دستگیری و صدور حکم بسته به نوع جرم و فرد از یک روز تا چند ماه بیشتر نخواهد بود و عملا این زندان است که پس از صدور حکم پذیرای زندانی می‎شود و برای سالیان سال مسئولیت نگهداری و اصلاح و تربیت زندانی را به صورت یک امانت بر عهده دارد.

مدیر کل زندان‎های استان گلستان گفت: خیلی از زندانیان جدیدالورود توان ایستادن روی پای خود را ندارند و حتی آداب اولیه زندگی از قبیل روش درست غذا خوردن، صحبت کردن، کمک به دیگران، زندگی در اجتماع و مسائل مذهبی را نمی‌دانند و از مهارت‎های زندگی هیچ نمی‎دانند همکاران ما با تلاش شبانه‎روزی در مجموعه‎های بهداشت و درمان، مشاوره و فرهنگی در قالب کلاس‎های آموزشی، مهارت‌های اساسی زندگی را به زندانیان انتقال می‎دهند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول