اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون استان تهران:

مهارت‏محوری جای دانش‏محوری در دانشگاه‏ها را بگیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران خواستار تغییر رویکرد مراکز آموزش عالی کشور از دانش‏محوری به مهارت‏محوری شد.

مهارت‏محوری جای دانش‏محوری در دانشگاه‏ها را بگیرد

احمد لطفی‏نژاد در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: باید نگرش کارجویان فارغ‏التحصیل از مراکز آموزش عالی را تغییر داد.

وی ادامه داد: اجرای قانون اصل 44 قانون اساسی و دستورالعمل‏های ابلاغی در راستای سیاست‏های دولت برای تعیین اندازه حجم واقعی دستگاه‏های دولت صورت می‏گیرد.

لطفی‏نژاد شرکت‏های تعاونی را جایگزین دولت در بخش‏های اقتصادی خواند و افزود: بر اساس قانون برنامه پنج توسعه مشاغل دولتی باید کاهش یافته و بخش‏های خصوصی و شرکت‏های تعاونی جایگزین دولت در امور اقتصادی، تولیدی، خدماتی و ... شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران حرفه‏آموزی را از ملزومات فارغ‏التحصیلان مراکز آموزش عالی کشور خواند.

وی تصریح کرد: فارغ‏التحصیلانی که عمدتا فاقد مهارت‏های لازم برای عرصه‏های اشتغال کشور هستند، باید پس از پایان دوران تحصیل به فکر حرفه‏آموزی باشند.

لطفی‏نژاد ادامه داد: باید دورانی را که هر فارغ‏التحصیلی می‏توانست به راحتی وارد اداره‏ای دولتی شده و شغلی برای خود پیدا کند را فراموش کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اضافه کرد: دولت برای چابکی بیشتر در امور خدماتی قصد سنگین‏تر کردن بدنه خود را ندارد.

وی افزود: اگر بتوان نگرش یافتن شغل در خارج از سیستم‏های اداری را به یک فرهنگ تبدیل کرد بخش‏های خصوصی و مراکز تعاونی طی فعالیتی بهتر فرصت‏های اشتغال مناسب‏تری را ایجاد می‏کنند.

لطفی‏نژاد خواستار رویکردی مهارت‏گرا در سامانه‏های آموزشی کشور شد و افزود: از مراکز دانشگاهی نیز خواسته می‏شود که مهارت‏گرایی و تخصص‏گرایی را جایگزین رویکردهای دانش‏گرایانه قرار دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ادامه داد: بدین ترتیب دانشجویان کشور با توجه به تخصص‏های مورد نیاز جامعه تربیت و وارد بازار کار می‏شوند تا مدارک تحصیلی آنها کاربردی بیش از یک برگ کاغذ داشته باشد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول