اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی جاری صورت می‌گیرد

اعزام 20 هزار دانش‌آموز زنجانی به مناطق جنگی

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در طول سال تحصیلی جاری 20 هزار دانش آموز زنجانی به مناطق جنگی اعزام می‌شوند.

اعزام 20 هزار دانش‌آموز زنجانی به مناطق جنگی
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در نظر دارند، تا با اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی آنها را بیشتر از قبل با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنند.

وی خاطر نشان کرد: اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی در قالب کاروان‌های راهیان نور اقدام بسیار مناسبی است که از سوی مسئولان صورت می‌گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه 36 هزار دانش‌آموز شهید در کشور وجود دارد، ادامه داد: تعداد شهدای دانش‌آموز استان زنجان نیز 410 نفر است.

وی با اشاره به لزوم تبیین الگوهای درست برای دانش‌آموزان یادآور شد: اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی موجب می‌شود، آنها آشنایی بیشتری با شهدای دانش‌آموز پیدا کنند.

نظری با اشاره به برخی از برنامه‌های برگزار شده در آموزش و پرورش استان زنجان در زمینه الگو سازی برای دانش آموزان اضافه کرد: اعزام دانش‌آموزان به کاروان‌های راهیان نور موجب می‌شود دانش‌آموزان با الگوهای برتر در زندگی خود آشنا شوند.

وی خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی 88، 3 هزار نفر از دانش‌آموزان زنجانی به مناطق جنگی اعزام و از این مناطق بازدید کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته 9 هزار نفر از دانش‌آموزان به مناطق جنگی اعزام شدند، اضافه کرد: این تعداد در مقایسه با سال 88، سه برابر شد.

وی با بیان اینکه اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی دارای رشد چشمگیری است، افزود: تعداد دانش‌آموزانی که امسال به مناطق جنگی اعزام می‌شوند به عنوان یک رکورد در آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

نظری تصریح کرد: امسال تعداد 14 هزار دانش‌آموز پایه دوم دبیرستان به مناطق جنگی اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه اعزام دانش‌آموزان پایه دوم دبیرستان در قالب درس آمادگی دفاعی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: اعزام این دانش‌آموزان تا پایان بهمن ماه ادامه دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه دانش آموزان پسر پایه دوم دبیرستان در پاییز سال جاری صورت گرفته است، ادامه داد: اعزام دانش‌آموزان دختر نیز از اول بهمن ماه سال جاری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه امسال همه دانش‌آموزان پایه دوم به مناطق جنگی اعزام می‌شوند، ادامه داد: روز گذشته به علت نامساعد بودن شرایط جوی دانش‌آموزان اعزامی از شهرستان طارم از طریق قم به مناطق جنگی اعزام شدند.

نظری یادآور شد: بلافاصله پس از اتمام اعزام دانش‌آموزان پایه دوم اعزام‌های عادی آموزش و پرورش آغاز شده و در این مرحله دانش‌آموزانی که به صورت داوطلبانه خواهان بازدید از مناطق جنگی هستند، به این مناطق اعزام می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع 14 هزار نفر از دانش‌آموزان پایه دوم و بیشتر از 6 هزار نفر از دانش آموزان زنجانی نیز در قالب کاروان های عادی به مناطق جنگی اعزام می‌شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در مجموع تا پایان سال جاری بیش از 20 هزار دانش‌آموز زنجانی به مناطق جنگی اعزام می‌شوند.

وی با مثبت ارزیابی کردن اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی اضافه کرد: در طول این سفر برنامه‌های فرهنگی مختلفی برای دانش آموزان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول