اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خبر داد

اعزام 40 هزار دانش‌آموز دختر خراسان‌رضوی به سفر راهیان نور

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: 40 هزار دختر دانش‌آموز دختر در خراسان‌رضوی در قالب کاروان‌های راهیان‌نور به مناطق اعزام می‌شوند.

اعزام 40 هزار دانش‌آموز دختر خراسان‌رضوی به سفر راهیان نور

محمدابراهیم محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: اعزام دختران دانش‌آموز از 15 بهمن صورت می‌گیرد که بر این اساس تعداد این دانش‌آموزان درحدود 40 هزار نفر است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: اعزام دانش‌آموزان به صورت اختیاری است که بر این اساس آنان می‌توانند صد درصد علاقه‌مندی خود را به اعزام اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اعزام خواهران در دو مرحله انجام می‌شود که در این راستا دو مرحله‌ای شدن اعزام‌ها بستگی به تعداد نفر دارد مثلا ناحیه یک که 2 هزار اعزامی دارد، هزار نفر در مرحله اول اعزام می‌شوند و بقیه در مرحله بعدی اعزام می‌شوند.

محمدی گفت: مربیان مختلفی برای این دوره آموزش دیده‌اند و بسته‌های مختلفی شامل کتاب مجله، فلش کارت‌های سفر برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی خراسان‌رضوی در ارتباط با برنامه‌های در نظر گرفته شده در مدت سفر برای دانش‌آموزان اظهار داشت: در اتوبوس‌ها سی‌دی‌های مختلف سخنرانی، فیلم و موزیک پیش‌بینی شده است.

محمدی در ارتباط با مدت سفر راهیان‌نور دانش‌آموزی گفت: مدت این سفر شش روز است که دو روز در مسیر رفت، دو روز اقامت و دو روز برای مسیر برگشت در نظر گرفته شده است.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی خراسان‌رضوی به محل اسکان دانش‌آموزان نیز اشاره کرد و افزود: این افراد در اردوگاه ثامن‌الائمه اهواز مستقر می‌شوند که بازدیدهایی را بعد از صبحگاه ورود، از شلمچه و اروند دارند.

وی ادامه داد: حدود 40 نفر از راویان در مناطق عملیاتی حضور دارند که اطلاعاتی از شهیدان، مناطق جنگی و ابزارهای جنگی به دانش‌آموزان می‌دهند.

محمدی خاطرنشان کرد: مسابقات مختلفی برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است که می‌توانند در برنامه‌های مختلفی مانند عکاسی شرکت کنند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی خراسان‌رضوی در ارتباط با نتایج این سفر برای دانش‌آموزان گفت: جشنواره ره‌آورد که خروجی این سفر است در نظر گرفته شده است علاوه بر این برنامه‌های دانش‌آموزان در راهیان‌نور به وسیله رسانه‌ها و صدا و سیما و نیز رادیو خوزستان بازتاب داده می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای آشنایی دانش‌آموزان با فضای جنگ برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است که از جمله آن می‌توان به برنامه‌ای برای دانش‌آموزان به منظور شبیه‌سازی فضای جنگ اشاره کرد، هم‌چنین کتاب‌های تخصصی ویژه دفاع مقدس به دانش آموزان ارائه می‌شود.

محمدی در ارتباط با حضور مربیان در سفر راهیان‌نور اظهار داشت: حدود 700 نفر مربیان طرح صالحین که آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند و نیز 150 نفر طلبه خواهر از حوزه علمیه ،همراه دانش‌آموزان دختر اعزام می‌شوند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی خراسان‌رضوی افزود: سعی کردیم برای دخترها به لحاظ این‌که منطقه یک منطقه جنگی است اقدامات لازم را برای تامین سلامت سفر دانش‌آموزان در نظر بگیریم.

محمدی ادامه داد: به لحاظ استراحتگاه و خوابگاه دوره دختران برخلاف پسران مقرر شده است که از تخت‌های خوابگاهی برخوردار شوند که در دوره گذشته این شرایط فراهم نبوده است، علاوه بر این وسایل‌نقلیه مناسبی تدارک دیده شده است تا بتوانیم سفری نسبتا سالم و قابل قبول را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

وی با اشاره به بار تربیتی و معنوی این دوره اظهار داشت: مدت این دوره حدود یک ماه است که در ارتباط با درس آمادگی دفاعی بوده و به لحاظ نمره بی‌تاثیر نیست.

انتهای پیام/م20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول