اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش جیرفت تاکید کرد

تاثیر کاروان‌های راهیان نور بر نسل چهارم انقلاب

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت گفت: کاروان‌های راهیان نور تأثیر بسیار چشمگیری در افکار و اعتقادات نسل چهارم انقلاب دارد.

تاثیر کاروان‌های راهیان نور بر نسل چهارم انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، عبدالله عسکری بعد از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی اردوی کاروان‌های راهیان نور شهرستان جیرفت اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاروان‌های راهیان نور را راه‌اندازی کرده و در آن اهداف بسیار مهمی نهفته است.

وی افزود: این اردوها یک فرصت تربیتی عمیق برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا از نزدیک با حضور در مناطق جنگی با اهداف و آرمان‌های دفاع مقدس آشنا شوند.

عسکری با اشاره به اهداف راه‌اندازی کاروان راهیان نور تصریح کرد: آشنا کردن نسل جوان با ارزش‌های انقلاب اسلامی، حفظ روحیه جهاد، مبارزه و استکبارستیزی در جامعه به ویژه در میان قشر فرهنگی و دانش‌آموزی از مهم‌ترین اهداف اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی است.

وی ابراز داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، مقابله با جنگ نرم دشمنان، تبیین عزت، عظمت و اقتدار ایران اسلامی در عصر حاضر و بیان ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال آن‌ها به نسل جوان از دیگر اهداف برگزاری این اردوها است.

عسکری بیان داشت: برگزاری مراسم معنوی دعا و زیارت، مسابقات فرهنگی، تبیین شیوه‌های مقابله با جنگ نرم و ثبت خاطرات سفر نیز از جمله برنامه‌های کاروان‌های راهیان نور است.

وی عنوان کرد: تلاش کردیم با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم و همکاری مسئولان مربوطه مشکلاتی که در اعزام‌های قبلی پیش آمده بود، برطرف شود.

عسکری گفت: در سال‌های گذشته این اعزام‌ها از کرمان انجام می‌شد، اما در سال جاری با هماهنگی‌های انجام شده، کاروان‌ها مستقیما از جیرفت اعزام می‌شوند.

وی اذعان داشت: هنگام اعزام کاروان راهیان نور با ایجاد فضای فرهنگی و معنوی در شهر و آذین‌بندی مکان اعزام به همراه توزیع سربند و چفیه در میان دانش‌آموزان جلوه‌ای خاص به این مراسم می‌بخشیم.

عسکری خاطرنشان کرد: همچنین در مراسم بدرقه از تمام مسئولان، نیروهای نظامی و انتظامی، جانبازان، ایثارگران و خانواده معظم شهدا دعوت به عمل می‌آید.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت اظهار داشت: در هر گروه مدیر اردو، یک طلبه خواهر، مدیر و معاون هر مدرسه همراه دانش‌آموزان حضور دارند.

وی کاروان‌های راهیان نور را یک درس پرورشی عملی برای دانش‌آموزان ذکر کرد و افزود: این سفر تأثیر بسیار چشمگیری در افکار و اعتقادات نسل چهارم انقلاب دارد.

عسکری تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از تمام امکانات و همکاری مسئولان اجرایی شهرستان شاهد اعزام خوب این کاروان‌ها باشیم تا این نوجوانان بتوانند، استفاده معنوی لازم را از این سفر ببرند.

وی با اشاره به توزیع بسته فرهنگی میان کاروان‌های راهیان نور ابراز داشت: پیش از اعزام دانش‌آموزان یک جلسه توجیهی برای آنان و مسئولان کاروان‌‌ تشکیل می‌شود.

عسکری بیان داشت: سال گذشته استان کرمان و شهرستان جیرفت در کشور رتبه برتر را در میان کاروان‌های راهیان نور به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول