اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راوی دفاع مقدس:

حدود 7 هزار شهید مفقودالاثر داریم / حضور 40 کاروان خارجی همراه با کاروان راهیان نور

خبرگزاری فارس: یکی از راویان دفاع مقدس با بیان اینکه حدود 7 هزار شهید مفقودالاثر داریم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیش از 40 کاروان خارجی در ایام نوروز همراه با کاروان راهیان نور در میادین جنگی کشور حضور می‌یابند.

حدود 7 هزار شهید مفقودالاثر داریم / حضور 40 کاروان خارجی همراه با کاروان راهیان نور
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر حجت‌الاسلام روح‌الله انگیسه شب گذشته در یادواره سرداران و 464 شهید سرافراز شهرستان نوشهر، زندگی انسان‌ها را به چهار دسته زندگی نباتی و گیاهی، زندگی حیوانی، زندگی معنوی و روحانی و زندگی الهی تقسیم‌بندی کرد و گفت: برخی انسان‌ها زندگی نباتی دارند و مثل یک گیاه به زمین چسبیده و تنها به دنبال گذران زندگی و شکم خود هستند و هیچ کس متوجه حضور آنها نمی‌شود.

وی ابراز داشت: این دسته از آدم‌ها رشد عمومی ندارند و بعد از مدتی زندگی می‌میرند و تاثیری در عالم اطراف ندارند و حتی دیگران از مرگشان باخبر نمی‌شوند.

انگیسه درباره دسته دوم ادامه داد: دسته دوم آنهایی هستند که جنب و جوش دارند، اما دنبال جاذبه‌های مادی دنیا هستند و تمام تلاش خود را برای رسیدن به پست و مقام به‌کار می‌گیرند که به آن زندگی حیوانی می‌گوییم، همه می‌دانند هستند؛ اما برایشان ارزشی قائل نیستند.

وی سپس با اشاره به زندگی معنوی و روحانی تصریح کرد: در زندگی معنوی، اینگونه افراد علاوه بر اینکه در زمان حیاتشان بر دیگران تاثیرگذار هستند حتی بعد از مرگشان هم اطرافیان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند که علما، فضلا و شهدای والامقام نیز از آن جمله‌اند.

این راوی دفاع مقدس بیان داشت: وقتی شهید گمنام را برای تشییع می‌آورند مردم با اینکه او را نمی‌شناسند، اما مشتاقانه خود را به تابوتش می‌رسانند و بر آن بوسه می‌زنند و این ارزش بسیار والایی دارد.

وی به زندگی الهی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این زندگی مختص ائمه معصومان است، ایشان نه تنها در زمان حیات و بعد از رفتن‌شان بلکه حتی پیش از به دنیا آمدن هم دیگران را تحت تاثیر خود قرار می‌دادند.

انگیسه با بیان اینکه حدود 7 هزار شهید مفقودالاثر داریم که کماکان پدر و مادر این عزیزان چشم به‌راه یک نشان از فرزندانشان هستند، عنوان کرد: وظیفه داریم تا حکایت میادین انقلاب و جبهه و جنگ را سینه به سینه منتقل کنیم تا این ارزش‌های والا حفظ و تداوم یابد.

وی با اشاره به شخصیت شهید آوینی نیز گفت: این سید اهل قلم در سال 72 شهید شدند و امروز جوان 16 ساله که نه او را دیده و نه شناختی از او دارد مشتاقانه خود را به محل شهادتش رسانده و بر خاکش بوسه می‌زند و این ارزش است.

این راوی دفاع مقدس با یادآوری خاطرات دوران دفاع مقدس و جانفشانی‌های رزمندگان متذکر شد: نیروهای ما در دل شب برای شناسایی به خاک دشمن رفته و با سربلندی برمی‌گشتند بی‌آنکه شناسایی شوند، آنها در راه هدف هیچ ترسی به دل نداشتند و این یعنی جاذبه خدا، وقتی پدر و مادری فرزند نوجوانش را راهی جبهه می‌کرد یعنی جاذبه خدا، حضور بیش از 40 کاروان خارجی در ایام نوروز همراه با کاروان راهیان نور در میادین جنگ یعنی جاذبه خدا، همه چیزمان از شهداست، اما ما برایشان چه کردیم.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول