اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد‌‌ اشنویه ‌خبر ‌داد

گشایش نمایشگاه‌ بزرگ عکس ‌انقلاب ‌در‌ دهه‌ فجر

خبرگزاری ‌فارس: رئیس‌ اداره ‌فرهنگ ‌و ‌ارشاد‌ اسلامی ‌اشنویه‌ گفت: همزمان‌ با فر‌ا رسیدن سی‌و‌‌‌سومین سالگرد ‌پیروزی‌ شکوهمند انقلاب ‌اسلامی، نمایشگاه ‌عکس انقلاب در‌ این شهرستان گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه‌ بزرگ عکس ‌انقلاب ‌در‌ دهه‌ فجر
کریم‌ رحیمی،‌ امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در این نمایشگاه که در محل مجتمع فرهنگی و هنری اشنویه آغاز به کار کرد بیش از 50 قطعه عکس از پیروزی انقلاب اسلامی‌ و حال و هوای مردم در سال 57 به منظور بازدید عموم مردم طی دهه فجر به نمایش گذاشته می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: علت اصلی و اساس قیام مردم و به وجود آمدن انقلاب اسلامی این بود که شاه نسبت ‏به نابودی ارزش‌های مسلط جامعه آنها که از مذهب و آیین آنها سرچشمه گرفته بود، علم برافراشته و به همین دلیل بود که با جریحه‌دار شدن احساسات مذهبی امت مسلمان ایران دیگر مجالی برای صبر و تحمل و شکیبایی در مقابل سایر ناملایمات اجتماعی و اقتصادی وجود نداشت و اموری مانند حذف قید اسلام و قسم به قرآن در شرایط کاندیداهای انجمن های ایالتی و ولایتی، مخالفت با روحانیت و تغییر تاریخ هجری به تاریخ شاهنشاهی از مظاهر سیاست اسلام‌زدایی شاه پهلوی بود.

وی افزود: برگزاری جشنواره کودک و نوجوان و ارائه آثار ادبی و هنری از دیگر برنامه‌های این نهاد در دهه فجر است که با هدف تشویق کودکان و نوجوانان به تحقیق پیرامون علل پیروزی انقلاب اسلامی، عملکرد محمدرضا شاه پهلوی و برخورد امام خمینی(ره) در مقابل ظلم و ستم وی برپا شده است.

رحیمی اظهار داشت:‌ این جشنوراه در رشته‌های قصه، شعر، نقاشی، هنرهای تجسمی و آثار ادبی و هنری کودکان و نوجوانان سنین هفت تا 19 سال است.

وی تأکید کرد: مراسم جنگ شادی فجر به مناسبت این ایام هر شب از 12 تا 22 بهمن ماه جاری با حضور بیش از 250 نفر شرکت‌کننده با برنامه‌های متنوع شامل نمایش، موسیقی، شعر و مدیحه‌سرایی پذیرای علاقه‌مندان است.

این مسئول در ادامه به سایر ویژه برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اشنویه اشاره کرد و افزود: برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی با نمایش بیش از 40 اثر با موضوعات هنری و طبیعت توسط این نهاد ویژه دهه شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی در آستانه سی و سومین سالگرد آن است.

رئیس ارشاد اسلامی ‌اشنویه خاطرنشان کرد‌: برگزاری ویژه برنامه شب شعر کودک و نوجوان با شرکت بیش از 100 اثر در موضوع دهه فجر و انقلاب اسلامی و تجلیل از صاحبان آثار برگزیده در شب شعر که طی 10 روز در این ایام‌الله برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/صا20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول