اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس:

فرانسه و انگلیس در تیررس تحریم نفتی ایران هستند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: به احتمال زیاد دو کشور فرانسه و انگلستان را در اولویت تحریم قرار می‌دهیم.

فرانسه و انگلیس در تیررس تحریم نفتی ایران هستند

محمدجواد ابطحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در مورد تحریم‌های ادعایی آمریکا و اروپا و اعلام فشار و تبلیغات سوء بر علیه ملت ایران کشور ما تلاش دارد ثابت کند که براساس عزت و حکمت و اصل حق و عدالت عمل می‌کند و شعار همیشگی ما «هیهات مناالذلة» بوده و بابت امور زودگذر دنیوی هرگز عزت، شرافت و استقلال خود را از دست نمی‌دهیم.

وی گفت: کشورهای دشمن و مخالفان ما فریب علائم و سیگنال‌های مزدوران داخل کشور را می‌خورند و باید تاکید کرد که منافع دنیوی آنان نیز در گرو ارتباط احترام‌آمیز با نظام و مردم جمهوری اسلامی و دیگر کشورهای جهان است و با تحریم و تهدید راه به جایی نمی‌برند.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس تصریح کرد: از مجموع نفت صادراتی کشور 17 درصد به اروپا صادر و بقیه نفت ایران را به کشورهای دیگر صادر می‌کنیم، بنابراین ما می‌توانیم از این 17 درصد چشم‌پوشی کنیم، در حال حاضر وضعیت اقتصادی اروپا به گونه‌ای نیست که بتواند در مقابل عدم واردات نفت از ایران پایداری کنند و دوام بیاورند.

ابطحی افزود: ما رعایت شرایط زندگی و امورات ملت‌های اروپایی را می‌کنیم چرا که در آستانه زمستان و ضعف اقتصادی اروپا بر مردم و افرادی که در بخش‌های ضعیف و کم‌درآمد این کشورها هستند، فشار وارد می‌شود.

وی ادامه داد: ما از روی حس انسان‌دوستی و بشردوستی که از طرف اولیای خدا و دین مبین اسلام توصیه شده است، عمل کرده و نسبت به تحریم صادرات نفت با تأمل بیشتر و با لحاظ کردن جوانب مختلف تصمیم می‌گیریم، به محض مطرح شدن طرح تحریم نفت اروپا توسط جمهوری اسلامی علائم ناتوانی اروپایی‌ها نمود پیدا کرده و آنان خواستار خویشتن‌داری ایران در مورد تحریم صادرات نفت به اروپا شدند.

وی اظهار داشت: ادعای دروغین غرب مبنی بر تحریم نفتی و فشار وارد کردن بر جمهوری اسلامی به وضوح با شکست مواجه شده، ولی ایران هیچ‌گاه از منافع ملی خود عقب‌نشینی نمی‌کند و بر اصول خود ایستاده است و در راه آرمان‌های خود هزینه‌های بسیار داده و مردم مسلمان ما همیشه به جهانیان نشان داده‌اند که از تهدیدها هرگز ابایی ندارند و همیشه در صحنه هستند.

ابطحی گفت: طرح تحریم نفتی اروپا در مجلس آماده است و در حال رایزنی‌های لازم هستیم و در صورت صلاح‌دید دو کشور انگلستان و فرانسه را از صادرات نفت خود محروم می‌کنیم.

وی در پایان گفت: این طرح در کمیسیون امنیت ملی نیز در حال بررسی‌های بیشتر است و به احتمال زیاد دو کشور فرانسه و انگلستان را در اولویت تحریم صادرات نفتی قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول