اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار نمین:

تلاطم بازار داخلی تیر شکست خورده استکبار است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار نمین گفت: ایجاد ناامنی و تلاطم در بازار و نظام اقتصادی ایران تیر شکست خورده استکبار جهانی است که هیچ فایده و ثمری در به هم زدن آرامش اقتصادی جامعه ندارد.

تلاطم بازار داخلی تیر شکست خورده استکبار است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر بیننده عصر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار نمین اظهار داشت: ما در روزهای اخیر شاهد برخی نوسانات در قیمت ارز و طلا در کشورمان بودیم که اگر به سرمنشأ این پریشان احوالی بازار و برخی سودجویان نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که عده‌ای از عوامل بیرونی و داخلی به ناامنی و ثبات نداشتن بازار در کشورمان دامن می‌زنند تا در آستانه انتخابات و همچنین روزهای پایانی سال نارضایتی مردم را زمینه‌ساز شوند.

وی با بیان این‌که دستگاه‌های نظارتی و کنترلی به هیچ وجه اجازه نابسامانی و برخی تلاطم‌های نابجا را در بازار نمی‌دهند، تصریح کرد: در بازار اسلامی باید عدالت و انصاف مورد توجه قرار گیرد تا معیشت مردم سهل و آسان تداوم پیدا کند.

بیننده با اشاره به برخی نگرانی‌ها و شایعه‌سازی‌ها در بحث بازار اشاره کرد و بیان داشت: مردم ما نباید به این شایعات توجه کنند چرا که ما هم اکنون با ذخیره مناسب مایحتاج مردم برای روزهای پایانی سال روبه‌رو هستیم.

این مسئول اضافه کرد: با هدف کاهش قیمت‌ها و راحتی مردم در خریدهای بی‌واسطه در کنار افتتاح نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا همزمان با دهه فجر شاهد راه‌اندازی بازار میوه و تره‌بار و مواد پروتئینی در نمین می‌باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه در محل ساختمان سابق تعاون روستایی نمین راه‌اندازی می‌شود و هدف از این حرکت اقدام برای تنظیم بازار و همچنین تأمین رفاه برای اهالی است.

بیننده همچنین بر ساماندهی وضعیت بازارهای هفتگی شهرهای نمین و عنبران با در نظر گرفتن سهولت دسترسی مردم تاکید کرد.

به گزارش فارس، معاون فرماندار نمین گفت:‌ از هم اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در نیمه‌دوم اسفند ماه در محل نمایشگاه دائمی صنایع دستی شهر نمین انجام شده و در کنار آن اکیپ‌های کنترلی و نظارت اعم از اداره صنعت، معدن و تجارت، خود اصناف و تعزیرات با هرگونه سواستفاده و موارد تخلف برخورد کرده و به پرونده آنها رسیدگی می‌کند.

به گزارش فارس، در این جلسه رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نمین نیز از ذخیره‌سازی مناسب میوه شب عید در این شهرستان خبر داد و افزود: نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد را در ذخیره‌سازی میوه شب عید شاهد هستیم.

علی تقی‌اوغلی میزان میوه توزیع شده در شب عید سال گذشته را حدود 100 تن اعلام کرد و اظهار داشت: امسال نیز 120 تن سیب و پرتقال با کیفیت در مکان‌های تعیین شده به نرخ مصوب توزیع و به فروش می‌رسد.

وی همچنین از فعالیت بازرسان و برخورد جدی آنها با صاحبان صنوف متخلف خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای امسال 400 پرونده مورد رسیدگی و ارزیابی قرار گرفته که ارزش ریالی این پرونده‌ها 248 میلیون تومان بوده است.

 

با گران‌فروشان آهن برخورد می‌شود

به گزارش فارس، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل نیز در سخنانی خاطر نشان کرد: عده‌ای افراد سودجو و فرصت‌طلب با استفاده از افزایش قیمت طلا و ارز به صورت خودسرانه اقدام به افزایش قیمت آهن‌آلات کرده‌اند که به شدت با متخلفان برخورد می‌شود.

علی عزیزپور اضافه کرد: ما با بازرسی‌ها و کنترل‌های مختلف از صنوف تهیه و عرضه‌کننده آهن نرخ‌ها و قیمت‌ها را به دقت کنترل می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم افراد فرصت‌طلب و سودجو به صورت خودسرانه قیمت آهن را افزایش داده و از فضای به وجود آمده سواستفاده کنند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول