اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نمین:

احتکار حرکت افراد عاجز است / تنش در بازار بی‌معنا است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نمین گفت: احتکار کالا و مایحتاج ضروری مردم کار انسان‌های عاجز و بی‌اعتماد به مردم است که به شدت با چنین عواملی برخورد می‌شود.

احتکار حرکت افراد عاجز است / تنش در بازار بی‌معنا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدتقی دریتیم عصر امروز در جلسه کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان نمین اظهار داشت: ما وضعیت بازار را آرام و با کمترین تنش و چالش مشاهده می‌کنیم و هر کس بخواهد به چنین فضای امن و شاداب‌گونه بیهوده دامن بزند و در صدد التهاب و ایجاد نگرانی باشد، برخورد کرده و اجازه نمی‌دهیم چنین اقدامات و سواستفاده‌هایی انجام شود.

وی با بیان این‌که به اندازه کافی مایحتاج مردم تأمین و ذخیره‌سازی شده است، تصریح کرد: عده‌ای با سوءاستفاده از فضای اقتصادی کشور سعی در التهاب‌آفرینی دارند و با احتکار برخی از نیازمندی مردم شایعه روانی درست می‌کنند در حالی که به جد با عوامل و مسببان چنین اقدامی برخورد کرده و اجازه نمی‌دهیم امنیت روانی و آرامش اجتماعی به هم بخورد.

دریتیم با یادآوری این‌که اجرای گام به گام قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مطلوب و خواسته مردم است، خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های کنترلی و اقتصادی با اقدامات پیشگیرانه جلوی برخی سوءاستفاده‌ها را در اجرایی شدن مرحله دوم این قانون بگیرند و به شایستگی بستر اجرا و تحقق دیگر اهداف هدفمند کردن یارانه‌ها را فراهم کنند.

این مسئول مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان را به نیروهای امنیتی و انتظامی یادآور شد و اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان نمین یکی از گذرگاه‌های تردد قاچاقچیان در امر قاچاق کالا به سمت مرز کشور است، ضرورت دارد عوامل امنیتی و انتظامی با اصلی‌ترین عوامل این امر مبارزه کرده و اجازه ندهند چنین اتفاق ناگواری رخ دهد.

وی با تاکید بر مبارزه بی‌امان با توزیع‌کنندگان و قاچاقچیان مشروبات الکلی و مواد محترقه ادامه داد: عوامل بازار بایستی از عرضه و فروش سیگارت‌های خارجی ممانعت کرده و اجازه فروش آن را در مغازه‌ها و دکه‌ها ندهند.

دریتیم همچنین خواستار راه‌اندازی ایست بازرسی سیار در ورودی و خروجی شهرستان برای کنترل و مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد و در این زمینه از دست‌اندرکاران خواست با مدیریت درست اجازه هیچ‌گونه تحرک ناامنی اقتصادی را ندهند.

به گزارش فارس، فرماندار نمین همچنین از دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه در حوزه نظارتی اعم از صنعت، معدن و تجارت و بازرسی و تعزیرات خواست با کنترل‌ها و نظارت‌های محسوس و نامحسوس از مراکز عرضه و تولید مواد مورد نیاز مردم با افراد سودجو و فرصت‌طلب حوزه اقتصادی مبارزه کرده و آنها را به اشد مجازات برساند.

وی گفت: با تدبیر دولت خدمتگزار از التهاب چند روز اخیر بازار کاسته شده و یک روند رو به رشد و آرامی را در جامعه با هدف رسیدن به ثبات و امنیت اقتصادی شاهد و ناظر هستیم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول