اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس:

مجلس امروز درباره بازار ارز جلسه غیرعلنی دارد/ قطعات خودروی تولید مازندران مصرف اروپایی دارد

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از تصمیم مجلس برای مبارزه شدید با قاچاقچیان کالا و ارز خبر داد و گفت: امروز مجلس در این‌باره جلسه غیرعلنی دارد.

مجلس امروز درباره بازار ارز جلسه غیرعلنی دارد/ قطعات خودروی تولید مازندران مصرف اروپایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی‌اصغر یوسف‌نژاد شب گذشته در جمع صنعتگران مازندران با اشاره به فعالیت سازمان‌های نظارتی در مسئله تزریق پول به واحدهای صنعتی و اشخاص گفت: اگر کسی از سیستم بانکی پول گرفت و کار کرد نیاز به بازرسی ندارد با کسانی باید برخورد شود که از تسهیلات بانکی برای تولید اشتغال استفاده نمی‌کنند.

یوسف‌نژاد راه حل اقتصادی در مقابل تمام مشکلات اقتصادی و فرهنگی را تولید و اشتغال دانست و یادآور شد: در شرایط کنونی حفظ اشتغال از ایجاد اشتغال خیلی مهم‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها سرمایه‌ در گردش را تسهیلات بانکی به حساب نیاورند، تصریح کرد: سرمایه‌ در گردش اعتبار موقت به واحدهای تولیدی است.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: از بانک‌ها می‌خواهیم که در مراوده اداری با صاحبان صنعت و معدن سخت نگیرند به طوری که بسیاری از کارخانه‌های ما در حال حاضر با ظرفیت پایین کار می‌کنند.

این مسئول با اعلام اینکه در سال ‌جاری چند واحد نمونه ملی از مازندران بوده، تاکید کرد: مازندران در برخی بخش‌ها دارای ظرفیت‌های خوبی است.

یوسف‌نژاد با اعلام رتبه چهارم مازندران در تولید قطعات خودرو گفت: قطعات تولید شده خودرو در مازندران مصرف اروپایی دارد.

عضو خانه ملت با تاکید بر اینکه تبدیل قطب کشاورزی مازندران به صنعتی تصمیم خوبی بوده است، اضافه کرد: مازندران صنعتی باید عملی شود و اجرای قانون خوب از خود قانون مهم‌تر است.

این مسئول درباره تحریم‌ها یادآور شد: تحریم‌ها اگر خارجی باشد چیز خوبی نیست، اما یک فرصت است. همچنین اگر تحریم خارجی خوب درک نشود فرصت نمی‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب در سختی‌ها رشد کرده است، گفت: تا زمانی که اقتصاد رانتی‌محور باشد، بخش خصوصی رشد نمی‌کند.

یوسف‌نژاد تاکید کرد: باید سیاست‌های اقتصادی منطبق بر نظرهای مقام معظم رهبری باشد.

وی با اشاره به فعالیت تعاونی‌های اعتبار در کنار بانک‌ها بیان داشت: در ایران 28 بانک خصوصی و دولتی داریم در حالی که در مقابل، 884 تعاونی اعتبار مشغول فعالیت بانکی هستند.

این مسئول در این‌باره ابراز داشت: این در حالی است که به عنوان نمونه در چین بدون در نظر گرفتن تاسیس تعاونی‌های اعتبار 53 بانک دولتی فعالیت می‌کند و این آمار در کانادا 17 بانک است.

یوسف‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش از تصمیم مجلس برای مبارزه شدید با قاچاقچیان کالا و ارز خبر داد و اعلام کرد: امروز مجلس در این‌باره جلسه غیرعلنی دارد.

نماینده مردم ساری و میاندرود عنوان کرد: وقتی بازار ارز دستوری مدیریت می‌شود، شبه دولتی‌‌ها از این قصه اقتصادی سوءاستفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت در اوایل نابسامانی مسائل سکه و ارز سکوت کرد، اضافه کرد: معاون بانک مرکزی پس از سکوت دولت حرف غیراقتصادی می‌زند که بیشتر به جای مدیریت التهاب‌آور بود.

این مسئول با اشاره به اینکه از تیم اقتصادی دولت و کمیسیون‌های اقتصادی مجلس گلایه داریم، افزود: ساختار اقتصادی کشور باید متحول شود.

یوسف‌نژاد در پایان با اشاره به اجرای درست قانون هدفمندی‌یارانه‌ها در کشور اذعان داشت: تغییر قیمت‌ها باید براساس زمانبندی پنج‌ساله صورت گیرد.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول