اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل:

مدیریت بازار تدبیر درازمدت را نیاز دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: مدیریت شایسته بازار تدبیر و دوراندیشی واقعی را نیاز دارد تا با حذف واسطه‌ها و برخی اخلالگران بتوان آرامش را بر بازار و نظام اقتصادی حاکم کرد.

مدیریت بازار تدبیر درازمدت را نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجعفر عظمایی عصر امروز در مراسم پایانی کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اردبیل اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی ما با ایجاد اختلال در نظام اقتصادی و بازار هجمه سنگینی را علیه نظام اسلامی ما شروع کرده و همین اهداف را در نابسامانی بازار دنبال می‌کنند که در این زمینه به یک مدیریت شایسته، عقلایی و همراه با ایجاد فضای رقابتی سالم نیاز داریم تا این ترفندها شکسته شود.

وی با اعلام اینکه مدیریت واردات نباید عاملی در جهت افزایش واردات غیر رسمی باشد، تصریح کرد: ضرورت دارد جنبه‌های حمایتی مصرف‌کننده مد نظر باشد چرا که بی‌توجهی به اهداف مدیریت صحیح واردات می‌تواند مشکلاتی را در حوزه نرخ‌گذاری، اشتغال و تولید داخلی منجر شود.

عظمایی با بیان اینکه نباید به واردات بی‌رویه دست زد و به خروج ارز دامن زد، خاطرنشان کرد: امروز فرصتی برای ایجاد و رشد و توسعه واحدهای تولیدی داخل کشور با ارتقای استانداردهای تولید کیفی به وجود آمده است که در این باب نباید با حمایت از واردات به تولید داخلی ضربه وارد کرد.

این مسئول اضافه کرد: صنایع داخلی برای بقا و تولید در آینده نیاز به حمایت دارند و نبود مدیریت در واردات می‌تواند بنگاه‌های کوچک اقتصادی را از صفحه رقابت حذف کرده و به نابودی آنها منجر شود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در کنار حمایت از تولید داخلی باید از ورود کالاهای قاچاق به جد جلوگیری کرد که در این زمینه ارتقای سطح آگاهی نیروهای دخیل در امر مبارزه با قاچاق کالا و بالاتر از آن عموم مردم در استفاده نکردن از کالاهای بی‌کیفیت خارجی ارزشمند است.

عظمایی قاچاق را نوعی تضییع حقوق مصرف‌کننده برشمرد و ادامه داد: امروز امر قاچاق کالا موضوع مضموم و نکوهیده شده جوامع است چراکه بیشترین ضربه را به نظام اقتصادی داخلی و کارآمدی آن وارد می‌کند.

به گزارش فارس، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل بازرسی‌ها و تشدید برخورد با قاچاقچیان را در احقاق حقوق مصرف‌کنندگان مهم و ارزشمند توصیف کرد و افزود: تمام عرضه‌کنندگان کالا و خدمات باید به قراردادها و قوانین مشخص پایبند باشند و خسارت‌های مادی و معنوی ناشی از عیوب یا تطبیق نداشتن کالا با ضوابط و مقررات را جبران کنند.

عظمایی به تشدید برخورد با متخلفان صنفی به ویژه عرضه‌کنندگان کالاهای بی‌کیفیت خارجی و وارداتی را اشاره کرد و اظهار داشت: باید از خرید و فروش کالاهای قاچاق بی‌کیفیت به ویژه در حوزه تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی، بهداشتی، البسه و مواد غذایی خودداری کرده و دستگاه‌های نظارتی نیز به جمع‌آوری چنین کالاهایی بپردازند.

وی تصریح کرد: براساس ماده 62 قانون نظام صنفی بایستی با افراد متخلف در این ارتباط برخورد شده و کالاهای عرضه شده نیز جمع‌آوری شود.

در کارگاه سه روزه آموزشی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اردبیل شرکت‌کنندگان با راهکارهای صحیح مبارزه با این معضل اقتصادی و تدابیر و تمهیدات لازم برای کاستن از آسیب‌های آن آشنا شدند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول