اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

نرخ‌ها در بازار توافقی است / شیر روزهای آینده نرخ‌گذاری می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: قیمت‌ها در بازار توافقی و براساس عرضه و تقاضا است و دولت برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده از اعلام نرخ‌های قطعی خودداری می‌کند.

نرخ‌ها در بازار توافقی است / شیر روزهای آینده نرخ‌گذاری می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجعفر عظمایی عصر امروز در نشست فعالان اقتصادی و کسبه و بازار در اردبیل اظهار داشت: مرجع قیمت‌گذاری کالا و افزایش احتمالی آن کمیسیون تنظیم بازار بنا به درخواست صنوف و واحدهای عرضه‌کننده است به گونه‌ای که ما در ماه‌های اخیر هیچ افزایش قیمتی را با وجود برخی پیشنهادات نداشتیم چرا که استدلال‌های انجام شده نظر اعضا را تأمین نکرده است.

وی در مورد نرخ‌گذاری شیر تصریح کرد: جهاد کشاورزی با همراهی دیگر دستگاه‌های متولی قرار است بررسی‌های کارشناسی و نهایی خود را در مورد نرخ شیر عرضه شده به مردم انجام دهند و صرفاً قرار نیست ما افزایش قیمتی را داشته باشیم بلکه ممکن است آنالیزها و تحلیل‌ها متولیان امر را قانع کنند تا حتی کاهش قیمتی را نیز بدهند.

عظمایی با اعلام این‌که قیمت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز یک روند مناسب تثبیتی را پشت سر می‌گذارد، خاطر نشان کرد: حتی در روزهای اخیر شاهد روند نزولی قیمت تخم مرغ هستیم و مردم به عینه می‌توانند آثار این کاهش قیمت را مشاهده کنند.

این مسئول اضافه کرد: هیچ انحراف خاصی را در بازار شاهد نیستیم به گونه‌ای که گوشت مرغ 3 هزار و 200 تومان و گوشت قرمز نیز به طور میانگین 11 تا 13 هزار تومان هم اکنون در بازار اردبیل به فروش می‌رسد.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که برای کنترل بازار در روزهای پایانی سال نمایشگاه بهاره برگزار می‌شود، ادامه داد: با همکاری اصناف تلاش می‌کنیم در چند نقطه شهر اردبیل این نمایشگاه را دایر تا مردم در خرید ایام پایانی سال دچار مشکل خاص نشوند.

عظمایی زمان برگزاری این نمایشگاه را در اردبیل 15 اسفند تا 25 این ماه اعلام کرد و گفت: در شهرستان‌ها نیز بنا به تشخیص کمسیون تنظیم بازار این نمایشگاه‌ها در نیمه‌دوم اسفند ماه برپا می‌شود.

حراجی‌ها باید مجوزدار باشد

به گزارش فارس، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدام برخی واحدهای صنفی در اعلام حراجی و فروختن اجناس با نرخ پایین‌تر از نرخ مصوب افزود: واحدهای صنفی که اقدام به حراجی می‌کنند باید مجوز لازم را اخذ کنند و اجناس خود را 15 درصد زیر قیمت اعلام شده به فروش برسانند.

عظمایی از اهالی استان خواست اهمیتی به واحدهای صنفی حراج‌کننده کالا که به صورت غیرمنطقی و بالاتر از 15 درصد اقدام به انجام حراجی می‌کنند، توجهی نکنند چرا که اقدام آنها غیرقانونی است.

وی از مراجعه‌کنندگان به چنین واحدهای صنفی خواست مجوز حراجی را ارایه کرده تا این کار به شکل قانونی و طبق مقررات انجام شود.

عظمایی به آثار و نتایج مثبت برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا اشاره کرد و اظهار داشت: براساس اعلام رسمی بانک مرکزی برگزاری این نمایشگاه‌ها دو درصد میزان تورم را کاهش داده و تعدیل کرده است.

این مسئول به نظرسنجی‌های انجام شده در این ارتباط اشاره کرد و بیان داشت:‌ براساس نظرسنجی‌ها استان اردبیل در برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا از دیدگاه مردم عملکرد مثبت و درخوری داشته است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول