اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری گلستان خبر داد

ساماندهی 3 هزار گلستانی در هسته‌های حفاظت اجتماعی

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان گفت: هم‌اکنون 3 هزار گلستانی در قالب 300 هسته حفاظت اجتماعی ساماندهی شده‎اند.

ساماندهی 3 هزار گلستانی در هسته‌های حفاظت اجتماعی
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، حسین شعبانی از دستگیری یک فروشنده تسلیحات جنگی در گلشهر گرگان خبر داد و اظهار داشت: در پی گزارش اعضای ستاد حفاظت اجتماعی گرگان، این فرد که اقدام به فروش تسلیحات جنگی، شوکر و گاز اشک‎آور کرده بود شناسایی و پس از دستگیری تحویل مقامات قضایی استان شد.

وی تصریح کرد: همچنین اعضای این ستاد توانستند پس از یکسری اقدامات اطلاعاتی، فرد دیگری را که اقدام به فروش و توزیع قرص‎های ترامادول، شربت متادون و مواردی از این دست می‎کرد شناسایی و به مراجع انتظامی استان برای دستگیری معرفی کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان با بیان اینکه ستادهای حفاظت اجتماعی برخاسته از اجتماع است، افزود: با فعال شدن این ستاد در همه محلات شهرها و روستاهای استان، عرصه برای هنجارشکنان تنگ‎تر می‎شود.

به گفته شعبانی برای پیاده کردن اصول پیشگیری از وقوع جرم، حضور فعال مردم در این حوزه نیاز است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان با بیان اینکه هم‌اکنون ادارات مختلفی در حوزه آسیب‌های اجتماعی کار می‎کنند، گفت: با تجمیع فعالیت همه این نهادها در قالب یک کارگروه، امکان بررسی و تهیه طرح‌های جامع و کامل برای حمایت از آسیب‎دیدگان اجتماعی در استان فراهم می‎شود.

شعبانی افزود: با تشکیل این کارگروه نیازهای شغلی آسیب‌دیدگان اجتماعی مانند زنان بدسرپرست و زندانیان، بررسی و مشخص می‎شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد تشکیل این کارگروه به استانداری ارائه شده است که در صورت موافقت با این طرح، یک گام مهم در بخش حمایت از آسیب‎های اجتماعی در استان برداشته خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان همچنین گفت: استقرار دبیرخانه مستقل برای این کارگروه، علاوه بر ایجاد هماهنگی و همگرایی بین دستگاه‎های مرتبط، از موازی‎کاری‎ها و اجرای برنامه‎های تکراری و بی‎نتیجه جلوگیری می‎کند.

شعبانی با اشاره به تاثیر آموزش‎های مهارتی در ارتقا و پایداری سطح اشتغال گفت: بیکاری و نداشتن مهارت‎های حرفه‎ای، بسترساز وقوع جرم و انواع آسیب‎های اجتماعی خواهد شد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول