اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خبر داد

اختصاص 22 میلیارد تومان برای آبیای تحت‎فشار گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: اعتبار 22 میلیارد و 500 میلیون تومان برای آبیای تحت‎فشار در گلستان اختصاص یافت.

اختصاص 22 میلیارد تومان برای آبیای تحت‎فشار گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدنصیر سیدمحمدی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اقتصادی استان اظهار داشت: از این اعتبار تاکنون چیزی حدود 9 میلیارد و 200 میلیون تومان برای آبیاری تحت‎فشار گلستان تامین اعتبار شده است.

وی تصریح کرد: قراردادهایی که در راستای آبیاری تحت‎فشار در گلستان صورت گرفته بالای 14 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان خاطر نشان کرد: 316 هزار هکتار الگوی بهینه مصرف آب برای 2 میلیارد و 400 میلیون مترمکعب بوده و ما با توجه به اینکه این میزان باید مورد صرفه‎جویی قرار گیرد مصرف را به یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعب که در واقع حداکثر مصرف برای حدود 4 هزار مترمکعب است در نظر گرفته‎ایم که اکنون این میزان بالای 10 هزار مترمکعب است.

سیدمحمدی با بیان اینکه 80 ایده در این سازمان تبدیل به برنامه شده، بیان داشت: اولویت اول سازمان، آبیاری تحت‎فشار است که تاکنون در سطح کشور حدود یک میلیون هکتار آبیاری تحت‎فشار انجام گرفته و سال گذشته نیز کل اجرای آبیاری تحت‎فشار کشور در سطح 112 هزار هکتار بوده و استان گلستان 33 هزار هکتار آبیاری تحت فشار انجام داده و این میزان آبیاری در استان طی سال گذشته یک‎هزار و 616 هکتار آبیاری تحت‎فشار بوده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته بیشترین استان‎هایی که آبیاری تحت‎فشار انجام داده‎اند به ترتیب استان فارس با 16 هزار و 200 هکتار، هرمزگان با 12 هزار و 700 هکتار و همدان با 11 هزار هکتار رتبه‎های اول تا سوم را در این زمینه داشته‎اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ابراز داشت: افق برنامه‌ای که می‎خواهد تدوین شود باید متناسب با مدل ظرفیت‌های استانی و کشوری انجام گیرد.

سیدمحمدی خاطر نشان کرد: اولین کاری که ما در آبیاری تحت‎فشار انجام داده‎ایم تفویض اختیار شهرستانی بوده که در این راستا شناسایی، تشکیل پرونده، طراحی، اجرا و نظارت، برنامه‌ریزی شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: بازدید شهرستانی این سازمان حدود 80 درصد در حوزه آبیاری تحت‎ فشار و 20 درصد نیز مربوط به کارهای حاشیه‎ای خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان به محدودیت‎های آبیاری تحت‎فشار در گلستان اشاره کرد و اذعان داشت: مهمترین مشکل ما کمبود طراحان و مشاوران ذی‌صلاح است و اگر بخواهیم جهش بالایی در این زمینه داشته باشیم طراحان استان ظرفیت بسیار پایینی دارند لذا از شرکت‎های قدر خارج از استانی دعوت شده است.

سیدمحمدی در پایان متذکر شد: از دیگر مشکلات ما تهیه لوازم و لوله، کمبود مجریان، میزان بارش‎ها، خرد بودن اراضی، برق‎دار نبودن چاه‎ها و انجام نشدن ارزیابی دقیق است.

انتها پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول