اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس اعلام شد

همایش «نام و نام‎گزینی» در گلستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر همایش نام و نام‎گزینی استان گلستان از برگزاری این همایش در 30 بهمن در این استان خبر داد.

همایش «نام و نام‎گزینی» در گلستان برگزار می‌شود

محمود قلیشلی در گفتوگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار داشت: برای نامگذاری اشخاص به ثبت احوال مراجعه کرده و اسامی مورد نظر را به وسیله کتاب راهنمایی نام میتوانند انتخاب میکنند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این کتاب راهنما کمیته مشورتی نام استان نیز وجود دارد تا اسامی که خارج از این کتاب انتخاب میشوند را مورد بررسی قرار دهند.

قلیشلی اذعان داشت: این کمیته از دو عضو هیئت علمی دانشگاه در زمینه ادبیات عرب و ادبیات فارسی، سه عضو ترکمن با توجه به اینکه بزرگترین اقلیت استان محسوب میشوند تشکیل شده است.

دبیر همایش نام و نام‌گزینی استان گلستان با اشاره به اهداف برگزاری این همایش تصریح کرد: بزرگترین هدف همایش دخالت مردم در فرآیند گزینش نامهای اصلح است، استفاده از تجربیات صاحب‌نظران و دیدگاههای منطقهای و کشوری و استفاده از اساتید دانشگاهی برای اینکه بتوانیم چالشهای موجود در این راستا را مورد بررسی قرار دهیم از دیگر اهداف این همایش به شمار میآید.

وی با بیان اینکه این همایش در 30 بهمن ماه برگزار میشود، تاکید داشت: علاقمندان میتوانند آثار خود را در قالب موضوعات، گرایشات دینی و مذهبی و اثرات آن بر فرهنگ نام‌گزینی، تاثیر رویدادهای تاریخی به ویژه انقلاب اسلامی بر فرهنگ نام‌گزینی، نقش ثبت احوال در مهندسی فرهنگ نام، تاثیر زمینههای اجتماعی و خانوادگی، جغرافیایی و قومی در این عرصه، ملی گرایی و اثرات آن در فرآیند انتخاب نام، نقش زبان و ادبیات در گسترش فرهنگ نام‌گزینی، تاثیرات رسانهها در این حوزه، تاثیرپذیری روانی صاحب نام، طنز و زمینههای آن در فرهنگ نام و سایر موضوعات مرتبط در این حوزه را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

قلیشلی افزود: تاکنون 30 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که تمام مقالات ارسالی در کتاب مقالات چاپ خواهد شد و توسط کمیته داوران که از هیئت علمی دانشگاه تشکیل شده است سه اثر به عنوان برگزیده انتخاب خواهد شد.

دبیر همایش نام و نام‌گزینی استان گلستان خاطر نشان کرد: این همایش در این سطح برای اولین بار است که در کشور اجرا میشود و دستگاههای اجرایی صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و دانشگاه آزاد گرگان با اداره ثبت احوال گلستان برای برگزاری این همایش همکاری دارند.

انتهای پیام/ش20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول