اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد:

تعاون روستایی به خرید تضمینی پنبه کمک کند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: تعاون روستایی در خرید تضمینی محصول پنبه باید ورود موفق داشته باشد و با این اقدام به ترغیب کشاورزان و زارعان اقدام کند.

تعاون روستایی به خرید تضمینی پنبه کمک کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن روحی در نشست با مسئولان تعاون روستایی پارس‌آباد که صبح امروز در محل جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: زارعان منطقه به امید خرید تضمینی پنبه از سوی دولت و کم شدن دست واسطه‌گران برای پایین آوردن قیمت خرید به کشت روی آوردند و ما باید به نحو درست به این اعتماد زارعان و کشاورزان پاسخ دهیم.
مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد ادامه داد: خرید تضمینی محصول پنبه از سوی تعاون روستایی در کنار جلوگیری از هدر رفت کیفیت این محصول و ارسال آن به کارخانجات سبب می‌شود تا تلاش کشاورزان نیز نادیده گرفته نشود.
این مسئول سیاست مسئولان دولتی و وزارت جهاد کشاورزی را در حمایت از زارعان و کشاورزی با خرید‌های تضمینی یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود این کار با قدرت و قوت ادامه پیدا کند.
وی به فصل برداشت محصول پنبه در پارس‌آباد اشاره کرد و ابراز داشت: برای نخستین بار شاهد برداشت محصول پنبه به صورت مکانیزه هستیم.
روحی با اعلام اینکه بیش از چهار هزار هکتار از اراضی منطقه به کشت این محصول اختصاص یافته است، گفت: پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که امسال از مزارع پنبه پارس‌آباد 10 هزار تن محصول به دست آید.
این مسئول ادامه داد: از سوی وزارت جهاد کشاورزی امسال یک دستگاه کمباین پنبه در اختیار کشاورزان و زارعان پارس‌آباد قرار گرفته که به کاهش هزینه و سرعت بیشتر برداشت محصول کمک می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد افزود: از زمان برداشت محصول پنبه تا کنون زارعان با حداقل قیمت محصول خود را به فروش رساندند که انتظار می‌رود با رفع مشکلات و موانع مورد توافق در این جلسه خرید تضمینی از طریق تعاون روستایی ظرف روزهای آینده آغاز شود.
روحی در پایان سخنان خود اظهار داشت: با این اقدام مناسب و به جا می‌توان حمایت قانونی از زارعان را انجام داده و به رونق کشت و تولید پنبه کمک کرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول