اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار فردوس:

50 درصد آسفالت معابر فردوس فرسوده است

خبرگزاری فارس: شهردار فردوس گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد آسفالت معابر سطح شهرستان فردوس فرسوده و نیاز به مرمت و روکش دارد.

50 درصد آسفالت معابر فردوس فرسوده است
سیدمهدی علیپرست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: حدود 2 میلیون مترمربع معابر آسفالته در سطح شهرستان فردوس وجود دارد که نیمی از آن فرسوده و نیاز به مرمت دارد.

وی، از افزایش هزینه‌های قیر و اجرای آسفالت خبر داد و افزود: هم‌اکنون اجرای هر مترمربع آسفالت هزینه‌ای حدود 20 هزار تومان در بردارد که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

شهردار فردوس مرمت و اجرای روکش آسفالت فرسوده شهرستان را مستلزم هزینه 15 میلیارد ریالی دانست و تصریح کرد: با توجه به هزینه‌های جاری شهرداری، پرداخت هزینه آسفالت معابر برای شهرداری ممکن نیست.

علی‌پرست یادآور شد: با توجه به پایان فصل زمستان و نزدیک شدن به ایام نوروز، در صورت تامین اعتبار و کمک‌های استانی، معابر اصلی منتهی به مسکن مهر فاز دو و سه آسفالت و سایر معابر سطح شهرستان نیز لکه‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به آغاز پروژه‌های شرکت گاز و فاضلاب شهری گفت: با اجرای این پروژه‌ها و حفاری صورت گرفته و هم‌چنین عدم تأمین اعتبار در مورد هزینه‌های اجرایی، امکان اصلاح و مرمت مسیرهای حفاری برای شهرداری میسر نیست.

شهردار فردوس، برخورداری از آسفالت مناسب را حق مردم شهرستان فردوس دانست و افزود: عدم آسفالت معابر سطح شهرستان فردوس مشکلات اجتماعی برای شهرداری و شهروندان فراهم کرده است.

علیپرست تصریح کرد: در طول سال‌جاری اصلاح و به‌سازی معابر و روکش آسفالت سطح شهرستان با صرف اعتبار 150 میلیون تومان انجام و هم‌اکنون نیز لکه‌گیری آسفالت معابر در حال اجرا است.

وی با اشاره به جابه‌جایی کارخانه آسفالت شهرستان فردوس در سال‌جاری یادآور شد: به منظور به‌سازی  و زیباسازی ورودی شهر از سمت بشرویه و رعایت بر حفظ و رعایت محیط زیست کارخانه آسفالت فردوس به کیلومتر شش محور فردوس، سرایان منتقل شد.

شهردار فردوس هزینه جابه‌جایی کارخانه آسفالت شهرستان فردوس را بیش از 2 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این مبلغ برای تأمین زمین، هزینه اصلاح و به‌سازی کارخانه، هزینه جابه‌جایی کارخانه به خارج از محدوده شهری و احداث تاسیسات و نصب تجهیزات از محل اعتبارات شهرداری تامین شد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول