اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته هوای پاک صورت گرفت

بهره‌برداری از فیلتر آبی کارخانه آسفالت شهرداری شهرکرد

خبرگزاری فارس: همزمان با فرا رسیدن هفته هوای پاک بهره‎برداری از فیلتر آبی کارخانه آسفالت شهرداری شهرکرد در منطقه منظریه شهرکرد آغاز شد.

بهره‌برداری از فیلتر آبی کارخانه آسفالت شهرداری شهرکرد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نورالله غلامیان شهردار شهرکرد بعدازظهر امروز در آیین بهره‌برداری از این طرح، اظهار داشت: با نصب و راه‎اندازی فیلتر آبی کارخانه آسفالت مرکز این استان، میزان گرد و غبار تولیدی بر اثر تولید هر متر مکعب آسفالت از حد غیراستاندارد سابق به 88 میلی گرم می‎رسد.
وی افزود: برای خرید این فیلتر آبی و تجهیزات ارتباطی آن افزون بر 220 میلیون ریال اعتبار از محل بودجه داخلی شهرداری شهرکرد هزینه شده است.
به گفته شهردار شهرکرد جلوگیری از آلودگی محیط زیست ناشی از گرد و خاک و افزایش سلامت شهروندان از جمله اهداف نصب فیلتر آبی کارخانه آسفالت این شهرداری است.
وی همچنین به رایگان بودن انجام معاینه فنی خودروهای عمومی در مرکز معاینه فنی این شهرداری واقع در میدان قمر بنی‌هاشم از ساعت 7 صبح الی 18 امروز اشاره کرد و گفت: گرامیداشت هفته هوای پاک و فرهنگ‌سازی در راستای مقابله با آلودگی هوا از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای طرح رایگان معاینه فنی خودروها در این شهر است. 
شهردار شهرکرد به فلسفه اعلام روز ملی و هفته هوای اشاره کرد و گفت: ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه به منظور توجه به مسئله مهم و حیاتی آلودگی هوا مهم‌ترین این دلایل به شمار می‎رود.
وی افزود: از آنجایی که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین‌بخشی است، این روز می‌تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین‌بخشی باشد.
شهردار شهرکرد همچنین تلاش برای داشتن هوایی پاک و سالم را یک وظیفه عمومی عنوان کرد و گفت: بر همین اساس لازم است تا مردم با اهمیت دادن به این موضوع، رعایت حقوق شهروندان و همکاری و همدلی با مسئولان زمینه تحقق این امر را مهیا سازند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول