اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد:

مجوز 1850 شغل خانگی در خلیل‌آباد صادر شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد گفت: یک هزار و 850 مجوز مشاغل خانگی در خلیل‌آباد صادر شده که این رقم 23 درصد بیشتر از سهمیه این شهرستان است.

مجوز 1850 شغل خانگی در خلیل‌آباد صادر شد
به گزارش خبر گزاری فارس از خلیل‌آباد، حسین نوری صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خلیل‌آباد اظهار داشت: از 3 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات دولت به مشاغل خانگی در این شهرستان تاکنون بیش از 110 درصد این مبلغ  به بانک‌ها معرفی شدند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد افزود: بر این اساس و با همکاری دستگاه‌های اجرایی نظیر جهاد کشاورزی، کمیته امداد، صندوق مهر امام‌ رضا(ع)، بنیاد شهید و ایثارگران، فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی و گردشگری و بهزیستی، مجوز یک هزار و 850 مجوز مشاغل خانگی صادر شد.

وی با اشاره به این‌که مشاغل خانگی سبب کاهش نرخ بیکاری در جامعه می‌شود، افزود: در حال‌ حاضر صدور این میزان مجوز مشاغل خانگی در خلیل‌آباد، 23 درصد بیشتر از سهمیه این شهرستان است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد گفت: گسترش مشاغل خانگی با توجه به آموزش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای که در این راستا کسب کرده‌اند، سبب کاهش نرخ بیکاری در جامعه می‌شود.

وی افزود: افرادی که تاکنون توانسته‌اند وام‌های مشاغل خانگی را دریافت کنند باید از این فرصت، حداکثر استفاده را داشته باشند و با توجه به تعهد داده شده نقش اساسی در تولید و ارائه خدمات ایفا کنند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل آباد گفت : از بدو شروع این طرح با توجه به معرفی 900 نفر به بانک‌ها در این شهرستان، تاکنون 180 نفر وام خود را دریافت کرده‌اند که افزایش تعداد دریافت کنندگان وام می‌طلبد در پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها تسریع صورت پذیرد.

نوری به جایگاه تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و افزود: تعاونی‌ها از جایگاه رفیعی در وزارتخانه جدید برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: تشکیل شرکت‌های تعاونی در شاخه‌های گوناگون از جمله ایجاد تعاونی‌های فراگیر ملی در دهستان‌ها و نیز ایجاد تعاونی‌هایی که بتواند بسترساز اشتغال‌زایی برای جوانان باشند، امری مهم و ضروری است.

نوری در ادامه اظهار داشت: صیانت از نیروی کار  ایجاد اشتغال مولد، فراهم کردن زیرساخت‌های کار و توسعه، بهبود فضای کسب و کار، ارتقای بهره‌وری و شرایط کار مناسب و ایمن از جمله برنامه‌ها و اهداف این اداره است.

در ادامه جلسه شورای اداری شهرستان خلیل‌آباد حجت‌الاسلام غفاری امام جمعه خلیل‌آباد به فرارسیدن ایام سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد.

امام جمعه خلیل‌آباد در ادامه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: با توجه به برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مردم در انتخاب فرد اصلح بودن و ولایی بودن او را مورد توجه قرار دهند.

علی‌اصغر مرادزاده فرماندار خلیل‌آباد هم در ادامه خواستار دوری مسئولان از حمایت از کاندیدها، تبلیغ و یا علیه آنان صحبت کردن و در نهایت استفاده از امکانات دولتی در این امر شد و افزود: هدف حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی است.

فرماندار خلیل‌آباد در ادامه به برنامه‌های دهه فجر که توسط ستاد برنامه‌ریزی شده است اشاره کرد و اظهار داشت: در این ایام 40 طرح خدماتی و عمرانی در شهرستان افتتاح می‌شود که بالغ بر 4 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه داشته است.

فرماندار خلیل‌آباد خواستار ثبت اشتغال شهرستان در سامانه رصد شد و گفت: تاکنون 70 درصد اشتغال تعهد داده شده در شهرستان محقق شده است که بر این اساس امیدواریم تا پایان سال به رقم تعهد شهرستان برسیم.

مهدی ابارشی مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر خراسان‌رضوی در این جلسه گفت: سهم شهرستان خلیل‌آباد 4 هزار و 600 خانوار از 8 هزارو 364 خانوار روستایی این شهرستان جذب و بیمه شده‌اند.

انتهای پیام/م10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول