اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه چهارمحال و بختیاری خبر داد

پرداخت تسهیلات به 1500 طرح مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از پرداخت تسهیلات به یک هزار و 500 طرح مشاغل خانگی در این استان خبر داد.

پرداخت تسهیلات به 1500 طرح مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، داوود شیوندی صبح امروز در نشست با سرپرستان تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان، اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته بانک‌های عامل این استان باید تا پایان بهمن ماه جاری سهمیه ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی خود را پرداخت کنند.
وی افزود: روند پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی از سوی بانک‌های عامل این استان از رشد 15 درصدی برخوردار است و تاکنون بانک‌های عامل به یک هزار و 500 طرح از مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت کرده‌اند.
شیوندی تأکید کرد: بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی این استان باید با بررسی‌های دقیق و کارشناسانه به مشاغلی که منجر به ایجاد شغل واقعی می‌شوند تسهیلات پرداخت کنند که با این کار شاهد ایجاد مشاغل پایدار در استان باشیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بانک‌های عامل باید پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را تسهیل کنند تا در فرصت باقی‌مانده امسال به اعداد و ارقام رضایت بخشی برسیم.
وی در ادامه با بیان اینکه فرصت‌های اشتغال باید برای جوانان تحصیلکرده در زمینه‌های مختلف ایجاد شود، گفت: هم‌اکنون جوانان زیادی در رشته‌های مختلف با سپری کردن تحصیلات دانشگاهی تخصص‌های لازم کسب کرده‌اند بر این اساس باید علاوه بر شناسایی ظرفیت‌های استان در راستای به‌کارگیری توانمندی‌های آنها گام‌های بلندی برداشته شود.
شیوندی با تأکید بر اینکه اجرای مشاغل خانگی موجب ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد، افزود: مشاغل خانگی از دیرباز در کشور ما دارای جایگاه مناسبی در عرصه تولید و ارائه خدمات بوده است و در این میان می‌توان به صنعت دیرپا و افتخارآمیز فرش و انواع صنایع دستی و نیز بسیاری از خدمات از جمله آموزش و امور بهداشتی که در محیط خانه‌ها صورت می‌گرفته است، اشاره کرد.
وی افزود: در دوران جدید که دانش و مهارت به‌عنوان ابزار قدرت کشورها مطرح است و سه انقلاب عمده دیجیتالی، اینترنتی و کارآفرینی روی داده، همچنان می‌توان از محیط مناسب خانه‌ها برای رونق بخشیدن به کسب و کارها با نگاهی دانش بنیان براساس مشاغل جدید بهره برد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مشاغل خانگی همخوانی بسیار خوبی با هنجارهای فرهنگی دارد، تصریح کرد: این طرح علاوه بر پرداختن به امور جاری خانواده، می‌تواند به تولید محصول و یا ارائه خدمت در محیط خانه بپردازد.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول