اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تعاون جیرفت خبر داد

صدور 4390 مجوز مشاغل خانگی در جیرفت

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جیرفت گفت: این اداره با همکاری دستگاه‌های اجرایی تاکنون اقدام به صدور 4 هزار و 390 مجوز مشاغل خانگی در رشته‌‌های مختلف کرده است.

صدور 4390 مجوز مشاغل خانگی در جیرفت

علی‌اکبر بیگ‌زاده امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: یکی از استراتژی‌های مهم دولت در راستای کاهش حجم بیکاری اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان است.

وی افزود: در راستای اجرای این سیاست دولت، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جیرفت با همکاری دستگاه‌های اجرایی تاکنون اقدام به صدور 4 هزار و 390 مجوز مشاغل خانگی در رشته‌‌های مختلف کرده است.

بیگ‌زاده با اشاره به اینکه این متقاضیان در حال معرفی به بانک‌های عامل هستند، تصریح کرد: میزان تسهیلات مشاغل خانگی میزان 30 تا 50 میلیون ریال است که تعیین میزان آن توسط دستگاه‌های اجرایی مشخص می‌شود.

وی با توجه به بیمه بیکاری ابراز داشت: چنانچه کارگری در کارگاهی مشغول به کار بوده و کارفرما فرم بیمه وی را تنظیم کرده و سه درصد بیمه بیکاری پرداخت شده باشد، اما ناخواسته به دلایلی بیکار شود در صورت دارا بودن سایر شرایط می‌تواند از بیمه بیکاری استفاده کند.

بیگ‌زاده با بیان اینکه تاکنون تعداد 50 نفر در شهرستان جیرفت زیر پوشش بیمه بیکاری قرار گرفته‌اند، گفت: البته میزان استحقاق هر فرد در راستای استفاده از این بیمه به سابقه کار و وضعیت تأهل یا تجرد وی نیز بستگی دارد.

وی در زمینه بازرسی از کارگاه‌ها و واحدهای مختلف کارگری عنوان کرد: از اوایل سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و 100 بازرسی به منظور اجرای قوانین و مقررات کار، ایمنی و پیشگیری از حوادث ناشی از کار انجام گرفته است.

بیگ‌زاده خاطرنشان کرد: در بازرسی‌های صورت گرفته، نسبت به صدور برگ جریمه  و جلوگیری از ادامه کار کارگاه‌هایی که اتباع بیگانه فاقد کارت کار مشغول فعالیت باشند اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه بیش از 30 شرکت تعاونی مسکن مهر در شهرستان جیرفت تشکیل شده است، اذعان داشت: میزان پیشرفت فیزیکی ساخت و ساز این واحدهای مسکونی 30 تا 70 درصد است.

بیگ‌زاده مهم‌ترین مشکل احداث واحدهای مسکن مهر را سهم آورده اعضا دانست و بیان داشت: چنانچه اعضا سهم آورده خود را هر چه سریع‌تر تأدیه کنند در روند ساخت و سازها تأثیر مثبتی دارد و موجب تسریع در پیشرفت آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول