اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صدور پروانه و مجوزهای جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

پرداخت 2.2 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان

خبرگزاری فارس: مدیر صدور پروانه و مجوزهای سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از پرداخت 2 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان بخش کشاورزی در این استان خبر داد.

پرداخت 2.2 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مسعود بیاتی پیش از ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی استان اظهار داشت: تاکنون 77 طرح متقاضیان مشاغل خانگی تایید و برای دریافت تسهیلات و معرفی به بانک به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارسال شده است.
وی افزود: به این تعداد متقاضی 2 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی اعطا می‌شود.
بیاتی ادامه داد: در حال حاضر 166 پرونده نیز در حال پیگیری و تکمیل پرونده است که به محض ابلاغ اعتبارات جدید برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی خواهند شد.
مدیر صدور پروانه و مجوزهای سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با اعطای تسهیلات به 77 متقاضی مشاغل خانگی برای 124 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
وی با اشاره به طرح‌های مشاغل خانگی ارائه شده به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان، افزود: تولید ترشی و شوریجات، جمع‎‌آوری شیر، پرورش بوقلمون و تولید فرآورده‎های لبنی از جمله طرح‌‌های مشاغل خانگی در حوزه کشاورزی است.
بیاتی ادامه داد: بسته‌بندی محصولات خانگی، پخت نان خانگی، پرورش ماهیان زینتی، پرورش پرندگان خانگی و بسته‌بندی عسل از دیگر طرح‌های مشاغل خانگی به شمار می‌رود.
وی بیان داشت: برای هر طرح مشاغل خانگی به صورت مستقل حداقل سه و حداکثر 5 میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌شود که این طرح‌ها به بانک‌های مسکن، صادرات و پست بانک معرفی شدند.
مدیر صدور پروانه و مجوزهای سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ابتدای سال ‌جاری تاکنون تنها 853 شغل جدید در بخش کشاورزی این استان ایجاد شده است، گفت: مشاغل تولیدی نظیر باغبانی، دامپروری، نباتات، واحدهای تولیدی و اجرای طرح‌های طوبی مستلزم سرمایه‌‎گذاری‌های بسیار سنگین است تا بتوان یک واحد تولیدی را احداث و به مرحله بهره‌‎برداری رساند.
وی ادامه داد: تاکنون آمار اشتغال شرکت‌های فنی خدماتی و مهندسی در سامانه رصد ثبت نشده است که به زودی با ثبت این آمار میزان اشتغالزایی این سازمان تغییر خواهد کرد.
بیاتی با بیان اینکه طرح‌های طوبی به زودی در روستاهای سودجان، یان چشمه و دشتک به بهره‌برداری می‎رسد، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها و ثبت آمار اشتغال این اداره‌کل در سامانه رصد تعهد اشتغال جهاد محقق خواهد شد.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول