اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر خبر داد

نوغان‎داری بیشترین متقاضی مشاغل خانگی در آزادشهر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر گفت: در بخش دریافت وام به منظور ایجاد مشاغل خانگی در بخش کشاورزی نوغان‎داری بیشترین متقاضی را دارا است.

نوغان‎داری بیشترین متقاضی مشاغل خانگی در آزادشهر

حبیب‎الله بذرافشان امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در همین راستا و با توجه به تعداد بالای متقاضیان نوغان‌داری افراد واجد شرایط شناسایی شدند و بعد از پرونده‎سازی به بانک‎های عامل معرفی تا از تسهیلات مربوطه استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: از بین متقاضیان پرونده 80 نفر بعد از بررسی و اخذ مجوز از استان به بانک‎های کشاورزی و ملی معرفی شدند و 80 پرونده دیگر نیز در حال بررسی است تا به محض تائید و اخذ مجوز از استان اقدامات قانونی نسبت به معرفی آنها به بانک صورت بگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر اضافه کرد: بعد از نوغان‎داری، پرورش قارچ، زنبورداری، بسته‎بندی زعفران و پرورش گاو و گوسفند بیشترین متقاضی را داشتند که مکاتباتی با استان صورت گرفته تا به پس از اخذ مجوز زمینه معرفی متقاضیان این مشاغل هم به بانک‎ها صورت بگیرد.

بذرافشان تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت پرورش طیور در سطح شهرستان 980 هزار قطعه است که تولید گوشت سفید حاصل از آن بالغ بر 76 هزار تن در سال می‌باشد ضمن اینکه جوجه‎ریزی از اول سال تا به امروز 3 میلیون قطعه بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر با اشاره به دیگر توانمندی شهرستان ابراز داشت: آمار دام سبک شهرستان شامل گوسفند، میش و بز در حال حاضر 60 هزار راس است.

وی ادامه داد: این شهرستان همچنین دام سنگین شهرستان شامل گاو و گاومیش 16 هزار و 200 راس است.

بذرافشان با اشاره به ظرفیت شهرستان در تولید عسل ادامه داد: در حال حاضر 5 هزار و 778 کلنی زنبور عسل توسط زنبورداران شهرستان نگهداری می‎شود.

این مسئول یادآور شد: از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان و بخش آموزش و ترویج کلاس‎های خوبی در راستای ارتقای سطح دانش کشاورزان و دامپروران ایجاد شده است.

وی اذعان داشت: بخشی از این کلاس‎ها با همکاری امور زنان و در روستاهای سوسرا، تیل‎آباد، سرکهریزا و فارسیان برگزار شده و موضوعات مختلفی از جمله پرورش زنبور عسل، پرواربندی گوساله، بهسازی جایگاه دام و پرورش گاو شیری آموزش داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر آموزش‎های ترویجی آب و خاک با موضوع آبیاری تحت فشار و آبیاری قطره‎ای را از دیگر برنامه‌های واحد ترویج و آموزش جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر در ماه‎های اخیر اعلام کرد.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول