اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه خبر داد

صدور 1400 فقره مجوز مشاغل خانگی در قروه

خبرگزاری فارس: فرماندار قروه از صدور یک‌هزار و 416 فقره مجوز ایجاد مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد.

صدور 1400 فقره مجوز مشاغل خانگی در قروه
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نادر فخری پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان اظهار داشت: برای ایجاد این مشاغل بیش از 50 میلیارد ریال تسهیلات پیشنهاد شده است.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون 7 میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز در این شهرستان به 219 متقاضی مشاغل خانگی واگذار شده است که روند پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل باید شتاب بیشتری گیرد.
 
ایجاد 4900 فرصت شغلی در قروه
فرماندار قروه با اشاره به ایجاد 5 هزار و 413 شغل تا پایان سال‌ جاری در این شهرستان، تصریح کرد: سهم شهرستان قروه در تحقق اشتغال در سال‌ جاری 4 هزار و 900 مورد بوده است که بیش از 110 درصد آن محقق شده است.
فخری در ادامه با اشاره به تدوین مراحل پایانی سند توسعه اشتغال این شهرستان، بر لزوم بکارگیری سیاست‌ها و اقدامات بومی و محلی در تحقق این سند تاکید کرد.
وی افزود: بر اساس سند توسعه اشتغال در شهرستان، طی برنامه پنجم توسعه 9 هزار و 400 شغل جدید باید ایجاد شود و نرخ بیکاری به 7.8 درصد در سال 94، سال اتمام برنامه پنجم برسد.
به گفته فرماندار قروه، تحقق این مهم نیازمند مشارکت همگانی و جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های مولد با اشتغالزایی پایدار است.
 
برخی روستاهای قروه خالی از سکنه شده‌اند
فخری همچنین به روند مهاجرت روستاییان به شهرها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برخی روستاهای شهرستان به ویژه در بخش‌های سریش‌آباد و مرکزی خالی از سکنه شده‌اند که کاهش منابع آب زیرزمینی و از بین رفتن اشتغال وابسته به کشاورزی مهم‌ترین عامل این مهاجرت بوده است.
در این کارگروه 3 کمیته تخصصی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن و شبکه بانکی به منظور بررسی سند توسعه اشتغال و ارائه راهکار درباره مشکلات و ایرادات موجود در این سند تشکیل شد.
انتهای پیام/ح20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول