اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت سازمان گردشگری و حمایت مسئولان

گردشگری روستایی در کهگیلویه و بویراحمد توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه گردشگری روستایی در این استان با توجه به طبیعت منحصر به فرد و چهار فصل آن در دستور کار این اداره‌ کل است.

گردشگری روستایی در کهگیلویه و بویراحمد توسعه می‌یابد

علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن آب و هوای مساعد و مناظر دیدنی مکان مناسبی برای گردشگران و مسافران سراسر کشور در همه فصول سال هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد طبیعت این استان را چهار فصل خواند و تاکید کرد: در هر فصلی از سال این استان دارای جذابیت‌های خاص خود است که گردشگران بسیاری را به‌ خود جلب می‌کند.

وی افزود: در حالی که برخی گردشگران از آب و هوای مطبوع شهرستان‌های گرمسیری در ماه‌هایی از سال لذت می‌برند، مناظر برفی و کوه‌های پوشیده از برف دنا پذیرای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به انتخاب روستای کریک در شهرستان دنا به عنوان روستای نمونه گردشگری گفت: ساخت و تهیه زیرساخت‌های گردشگری روستایی در این منطقه تاریخی در دستور کار است که در این زمینه مهمانسرا، چهار سوئیت، یک سفره‌خانه سنتی و اولین موزه روستایی در این روستا ساخته خواهد شد.

ایزدی ادامه داد: کار محوطه‌سازی این روستا بر عهده میراث فرهنگی و عملیات بهسازی مسیر روستا بر عهده بنیاد مسکن خواهد بود که امیدواریم این عملیات هرچه سریع‌تر به پایان برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دلی بهرام بیگی، کریک، چشمه‌بلقیس چرام، روستاهای مختار، دیشموک و مارین را از دیگر روستاهای نمونه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد برشمرد.

ایزدی نقش گردشگری به‌ویژه گردشگری روستایی را در تولید پول و اشتغال بسیار حیاتی و مهم خواند و خاطرنشان کرد: دولت خدمتگزار دهم برنامه ویژه‌ای را برای توسعه گردشگری در روستاها در برنامه دارد که امیدواریم استان کهگیلویه و بویراحمد نیز که از ظرفیت‌های بالایی در روستاهای خود برخوردار است بتواند از این منظر به جایگاه شایسته خود برسد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول