اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

مهجوریت گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نزد بانک و سرمایه‌گذار

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از مهجور شدن گردشگری این استان نزد بانک و سرمایه‌گذار خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاران و بانک‌ها کمتر به سرمایه‌گذاری در این بخش از اقتصاد رغبت پیدا کرده‌اند.

مهجوریت گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نزد بانک و سرمایه‌گذار
علیرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: با همه توانمندی‌هایی که در زمینه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه زاگرس مرکزی وجود دارد، سرمایه‌گذاران و بانک‌ها کمتر به سرمایه‌گذاری در این بخش از اقتصاد رغبت پیدا کرده‌اند.
وی افزود: ظرفیت گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که در حال حاضر استان در وضعیت مناسبی به سر می‌برد.
ایزدی بیان داشت: در حوزه طبیعت‌گردی به واسطه مواهب خدادادی و منابع طبیعی، آب‌های جاری و پوشش گیاهی استان کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر استان‌ها در کشور متمایز کرده است.
وی توسعه پایدار را مهم‌ترین اصل در زیرساخت‌های گردشگری عنوان کرد و افزود: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موظف به ایجاد زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه گذاران بومی و خارج از استان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میراث فرهنگی و گردشگری استان آمادگی دارد با ایجاد زیرساخت‌های اولیه روستاهای هدف گردشگری را به سرمایه‌گذاران معرفی و پکیج‌های گردشگری را در اختیار آنان قرار دهد.
وی بیان کرد: با توجه به سند توسعه گردشگری نگاه ویژه‌ای به مناطق توانمند این استان شده است و تأسیساتی از قبیل  بیش از 40 سرویس بهداشتی، ایجاد کمپ های گردشگری در شهرستان‌های دهدشت، سی‌سخت، بهمئی، گچساران، باشت، چرام و یاسوج ایجاد و در دست ساخت هستند و این روند تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه دارد.
وی، هدف از ایجاد زیرساخت‌های گردشگری را واگذاری به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران عنوان کرد و افزود: امیدواریم با ایجاد این زیرساخت‌ها با تحول در بخش اشتغالزایی شاهد اقتصادی شدن گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز باشیم.
ایزدی به جهش‌های بخش حمل و نقل در استان کهگیلویه  اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه حمل و نقل یکی از بخش‌های مهم جذب گردشگر است، جهش‌های مناسبی در این حوزه رخ داده که اکنون در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
وی افزود: یکی از موضوعات تأثیرگذار در بحث گردشگری فرودگاه است که در دستور کار استانداری قرار دارد و با رفع مشکلات و توسعه فرودگاه، استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند با خطوط هوایی، خدمات قابل توجهی به گردشگران ارائه دهد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول