اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد

ضرورت احیای توانمندی‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: احیای توانمندی‌های گردشگری این استان می‌تواند فرصتی مناسب برای درآمدزایی باشد که تسهیل در تردد مسافران نقش مهمی در جذب گردشگر به این استان دارد.

ضرورت احیای توانمندی‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
اکبر نیکزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: یکی از راه‌های پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد و برون رفت از محرومیت توسعه گردشگری در این استان است.
وی آب و هوای کهگیلویه و بویراحمد را ظرفیتی مناسب برای تبدیل شدن به قطب گردشگری جنوب کشور دانست و افزود: گردشگری میتواند یکی از منابع درآمدزا برای ما باشد که فرصتی مناسب برای توسعه این استان است.
وی تصریح کرد: درآمد کشورهایی مانند ترکیه تنها از طریق گردشگری است و کهگیلویه و بویراحمد نیز به علت برخورداری از آب و هوای چهار فصل می‌تواند قطب گردشگری جنوب کشور شود ولی باید این صنعت درآمدزا نیز باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای جذب گردشگر باید در زمینه احیای مکان‌های گردشگری استان و تسهیل تردد مسافرین تلاش شود.
 
* ارتقای هواپیماهای فرودگاه یاسوج ضروری است
نیکزاد ارتقای فرودگاه‌های استان در این راستا را یادآور شد و تصریح کرد: هم هواپیماهای استان باید ارتقا یابند و هم امنیت پرواز بالا برود تا دسترسی به کهگیلویه و بویراحمد آسان‌تر شود.
این مقام عالی اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد در زمینه احیای مکان‌های گردشگری افزود: پارک ولایت با داشتن تسهیلات رفاهی فراوان برای خانواده‌ها در دست اجراست که دارای جاده سلامت و کانون‌های مذهبی، فرهنگی و ورزشی است و بسیاری از مسافران در مرکز استان میتوانند در آن اسکان یافته و از امکانات آن بهره برند.
نیکزاد ابراز داشت: با توجه به نبودن پیست پیاده‌روی مناسب برای خانواده‌ها در یاسوج، در این پارک مکان این ورزش به همراه پیست دوچرخه‌سواری در نظر گرفته شده که مسیر سلامت نام دارند.
 وی بیان داشت: تسطیح این پارک به منظور ایجاد پیست‌ها و دریاچه مصنوعی بوده که در وسط پارک جای گرفته و آب آن از طریق رودخانه بشار تامین می‌شود.

* بیمارستان شهید بهشتی یاسوج پارک می‌شود
وی از تبدیل شدن بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به پارک خبر داد و تاکید کرد: با توجه به اینکه اداره کل مسکن و شهرسازی و اداره کل راه و ترابری ادغام شده و در ساختمان شماره دو استانداری اداره‌کل راه و شهرسازی شکل می‌گیرد، بیمارستان شهید بهشتی نیز به ساختمان اداره راه و ترابری منتقل می‌شود.
وی با اشاره به احیای پارک آبشار یاسوج اظهار کرد: اتصال آبشار به پارک جنگلی نیز یکی از طرح‌هایی است که در زمینه ساماندهی مکان‌های گردشگری استان در حال مطالعه برای عملیاتی شدن است.
 نیکزاد ادامه داد: پروژههایی از این دست در سراسر استان اجرا می‌شود و هر کجا زمینه برای فعالیتی عمرانی فراهم شود از آن بهره می‌بریم.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول