اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

افزایش پایگاه‌‌های گردشگری گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به وجود 50 پایگاه گردشگری در این استان اشاره کرد و گفت: نوروز امسال پایگاه‌های گردشگری در گیلان افزایش می‌یابد.

افزایش پایگاه‌‌های گردشگری گیلان
امید عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه آمار ورود و خروج گردشگران به گیلان توسط سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها صورت می‌گیرد اظهار داشت: ثبت ورود و خروج گردشگران را به صورت دستی نداریم و این امر با دستگاه‌های ویژه انجام می‌شود. آمار ماندگاری گردشگران در استان را از سازمان‌های مختلف دریافت می‌کنیم و تمام آمارها به صورت سیستمی است.

عزیزی به وجود 50 پایگاه گردشگری در گیلان اشاره کرد و افزود: نوروز امسال پایگاه‌های گردشگری در استان افزایش می‌یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گردشگری مسیر هوایی را از جمله مبادی ورودی به استان عنوان کرد و گفت: سال گذشته شاهد سورتی‌های پرواز گردشگری به گیلان بودیم.

وی خواستار افزایش رشد گردشگری دریایی در گیلان شد و تصریح کرد: امروزه گردشگری ضرورتی عام و فراگیر محسوب می‌شود و تمام سفرهای داخلی و خارجی در این حیطه قرار گرفته است.

عزیزی سفر را مستلزم فراهم کردن ضرورت‌ها و نیازمندی‌هایی دانست که چگونگی سفر، مبدا، مقصد و آگاهی از طول مسیر، نقاط دیدنی، جاذبه‌های گردشگری، نوع وسیله سفر، محل اقامت و پذیرایی و ... را در بر می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تاکید بر برنامه‌ریزی مناسب برای سفر و گردشگری، خاطرنشان کرد: ستاد تسهیلات سفرهای کشور با هدف فراهم کردن تسهیلات لازم و هماهنگی بین‌بخشی و فرابخشی با همکاری تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها دولتی و غیردولتی مربوط با گردشگری و سفر تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این ستاد تلاش می‌کند با برنامه‌ریزی مناسب گردشگری سفر را در سطح عموم جامعه و برای تمام فصل‌های سال به تمام نقاط دیدنی کشور مورد تاکید قرار دهد.

عزیزی با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات سفرهای کشور با استفاده از توان و امکانات خود تلاش می‌کند توسعه سفر و گردشگری را برای اقشار مختلف مردم فراهم کند، ابراز داشت: ستاد دائمی تسهیلات سفر در استان‌ها به ریاست استانداران و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل می‌شود.

وی نیروی انتظامی، جمعیت هلال‌احمر، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، شهرداری رشت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جامعه هتلداران و مراکز اقامتی، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، دادگستری، صدا و سیما، اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و ... را از اعضای ستاد دائمی تسهیلات سفر گیلان اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان یادآور شد: ستاد دائمی تسهیلات سفرهای کشور تلاش می‌کند به منظور ایجاد هماهنگی، همدلی و تعامل موثر بین‌بخشی و فرابخشی، تسهیل سفر و ارتقای کیفی و کمی سطح خدمات، جلوگیری از تضییع حقوق گردشگران، ایجاد آرامش و امنیت، سهولت تردد، افزایش کیفیت اسکان، پذیرایی و ایجاد سفری خاطره‌انگیز برای تمام مردم گام‌های اساسی را بردارد.

وی فعالیت‌های ستاد تسهیلات سفر را دائمی خواند و اذعان داشت: برنامه‌ریزی و نظارت بر جریان سفرهای نوروزی، تابستانی و سفرهایی که به مناسبت اعیاد ملی و مذهبی صورت می‌گیرد باید در دستور کار ستادهای مرکزی، استانی، شهرستان‌ها و مناطق آزاد قرار گیرد.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول