اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 50 میلیون تومانی

مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری باشت احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از احداث مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری شهرستان باشت با اعتبار 50 میلیون تومانی خبر داد.

مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری باشت احداث می‌شود
علی‌رضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان باشت اظهار داشت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات ملی تامین و برای خرید امکانات رفاهی در استان هزینه می‌شود.
وی افزود: به منظور آسایش مسافران و گردشگران در استان، امکانات رفاهی از قبیل پتو، یخچال، اجاق گاز و فرش خریداری شده و با هماهنگی فرمانداران در ایام نوروز در مدارس توزیع می‌شود.
این مقام مسئول در امور گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تاکنون افزون بر 2 هزار تخته پتو و 200 تخته فرش خریداری شده است.
ایزدی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل آب و هوای متنوع و چهار فصل یکی از مناطق مهم گردشگری در کشور است.
وی با بیان اینکه در تمام فصول سال این استان میزبان مسافران و گردشگران است، ابراز داشت: در فصل گرما مناطق سردسیری استان میزبان گردشگران است و در زمستان و بهار و در شریطی که مناطق شمالی استان پوشیده از برف است، شهرستان‌های جنوبی استان میزبان مسافران است که به همین دلیل استان ما را به نام سرزمین چهار فصل می‌شناسند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد به گردشگر‌ پذیر بودن شهرستان باشت اشاره کرد و ابراز داشت: وجود طبیعت زیبا در فصل بهار و زمستان و وجود آثار تاریخی و باستانی، شهرستان باشت را به یکی از مناطق مهم گردشگری استان تبدیل کرده است.
ایزدی اظهار داشت: پوشش گیاهی متنوع، زیبا و وجود چشمه‌سارها و رودخانه‌ها و طبیعت دل‌انگیز در فصل زمستان و بهار در باشت هر بیننده‌ای را به ذوق می‌آورد.
وی به احداث مرکز اطلاع‌رسانی در شهرستان باشت اشاره کرد و بیان داشت: به منظور اطلاع‌رسانی و معرفی مناطق گردشگری باشت، با هماهنگی شهرداری مکانی در ورودی شهر باشت مشخص شده است که به زودی کار احداث آن با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال آغاز می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد آثار باستانی پل بریم و دو گور دو پا و آثار طبیعی و گردشگری از جمله رود رونه و اشکفت برابر، منطقه شلال‌دون و اطراف آبدهگاه و وجود امامزادگان واجب‌الزیاره را از جمله مهمترین مناطق گردشگری و سیاحتی زیارتی شهرستان باشت معرفی کرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول