اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه فرهنگ و هنر مازندران:

نمایشگاه مازندران از کتاب‌های گردشگری خالی است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه فرهنگ و هنر مازندران با اشاره به اینکه نمایشگاه حاضر نیاز همه مراجعه‌کنندگان را تامین نمی‌کند، گفت: مازندران نگاه طبیعت‌گردی و گردشگری دارد، اما در این نمایشگاه کتابی در این زمینه ارائه نشده است.

نمایشگاه مازندران از کتاب‌های گردشگری خالی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی‌اصغر هادیان ظهر امروز در حاشیه نمایشگاه کتاب مازندران بیان داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب اقدام مناسبی در راستای فرهنگ سازی مطالعه در سطح جامعه است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه تنوع کتاب به نسبت سال گذشته کمتر است، ابراز داشت: غرفه‌های کتاب با موضوع‌های مرتبط بهتر است در یک ردیف خاص قرار گیرند تا مخاطب سردرگم نشود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی نمایشگاه باید قوی باشد تا مخاطب کتاب‌های مورد نظر را راحت‌تر پیدا کند، ادامه داد: مکان و فضای برگزاری نمایشگاه از محاسن این نمایشگاه است.

هادیان با بیان اینکه مازندران دارای مراکز علمی و دانشگاه‌های بسیاری است، تصریح کرد: این موضوع می‌طلبد که کتاب‌های دانشگاهی با موضوعات مختلف در نمایشگاه ارائه شود.

وی یادآور شد: موضوع‌های مختلف کتاب می‌تواند نظر و رضایت خاطر همه مخاطبان را جلب کند.

استاد دانشگاه فرهنگ و هنر مازندران با اشاره به اینکه نمایشگاه حاضر نیاز همه مراجعه‌کنندگان را تامین نمی‌کند، گفت: مازندران نگاه طبیعت‌گردی و گردشگری دارد، اما در این نمایشگاه کتابی در این زمینه ارائه نشده است.

استاد دانشگاه فرهنگ و هنر مازندران درباره پایین بودن سرانه مطالعه در سطح جامعه، بیان داشت: بخشی از پایین بودن سرانه مطالعه در سطح جامعه مرتبط با فرهنگ عمومی جامعه است که البته در مسائل اجتماعی و اقتصادی هم ریشه دارد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی باید مردم را آگاهی دهند تا به سمت کتاب بیایند، یادآور شد: جلد کتاب، تصاویر و فونت کتاب‌ها باید مخاطب را جذب کند و اینکه توجه ویژه باید در حوزه محتوای کتاب‌ها انجام شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در کنار همه این موارد قیمت کتاب هم در رهنمون کردن مردم و جامعه به سمت کتاب تاثیرگذار است.

هادیان متذکر شد: به علت بالا بودن قیمت کتاب، هر قشری توانایی خرید کتاب حتی در حد متوسط هم ندارند.

وی در پایان اذعان داشت: ارائه بن کتاب به بخش‌های دانشجویی و دانشگاهی می‌تواند در اقبال مردم نسبت به کتاب ایجاد انگیزه کند.

انتهای پیام/ن۲۰‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول