اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد

توسعه صنعت گردشگری در مناطق عشایر‌ی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: مناطق گردشگری ظرفیت‌های خوبی برای توسعه گردشگری استان دارند.

توسعه صنعت گردشگری در مناطق عشایر‌ی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی امور عشایر آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی در جلسه مشترکی با مدیرکل امور عشایر استان اظهار کرد: طبیعت بکر، شیوه زندگی و آداب و رسوم خاص عشایر استان می تواند به عنوان ظرفیتی مهم در توسعه گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: آداب و رسوم غنی و زندگی ساده عشایر در مقابل زندگی پر پیچ و خم شهری هیجان و تازگی خاصی دارد که می‌توان با برنامه‌ریزی و تهیه مدلی برای استفاده شهرنشینان از طرز زندگی عشایر آنها را به این مناطق سرازیر کرد.

محمدی گفت: وجود عشایر نعمتی الهی برای شکوفایی کشور است و باید با همدلی و همکاری تمام مسئولان برای شناساندن آداب و رسوم این مردم سخت‌کوش و کم توقع تلاش کرد.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: با توجه به دیرینه تاریخی عشایر استان و آداب و رسوم قدیمی آنان می‌توان با همکاری لازم و ایجاد موقعیت‌های گردشگری فرهنگ غنی عشایر را به سایر اقشار جامعه نشان داد.

سیدمحمدحسن آل‌هاشم افزود: با توجه به مدرنیزه شدن زندگی شهری، شهرنشینان استقبال خوبی از آداب و رسوم و سنت‌های قدیمی عشایر دارند.

وی گفت: این اداره کل در راستای شناساندن زندگی و تاریخ عشایر گام‌های مهمی برداشته که از آن جمله می‌توان به ایجاد موزه‌های عشایری در سطح استان اشاره کرد.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری مشترک برای ایجاد صنعت گردشگری، حفظ آیین، سنت‌ها و صنایع دستی در مناطق عشایری استان همچنین ایجاد اشتغال بین اداره کل امور عشایر و سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی منعقد شد.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول