اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس زیر کمیته آموزش و توسعه پزشکی فدراسیون فوتبال:

داشتن گواهی آموزش مبارزه با دوپینگ الزامی است

خبرگزاری فارس: رئیس زیر کمیته آموزش و توسعه پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: از سال 1391 داشتن گواهی آموزش مبارزه با دوپینگ الزامی است و افراد فاقد گواهی حق حضور در رقابت‌های لیگ برتر را ندارند.

داشتن گواهی آموزش مبارزه با دوپینگ الزامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، زهرا هراتیان ظهر امروز به مناسبت سمینار یک‌روزه آشنایی با مبانی مبارزه با دوپینگ که امروز در سالن همایش‌های کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: از سال 1391 هر کسی که خواهان حضور در رقابت‌های ورزشی باشد باید گواهی آموزش مبارزه با دوپینگ را دریافت کند و افراد فاقد این گواهی حق حضور در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و فوتسال را ندارند.

وی ادامه داد: زمانی که تست دوپینگ بازیکنی مثبت اعلام می‌شود بازیکنان بسیاری را دیده‌ام که گریه کرده‌اند و قرارداد‌های میلیونی خود را از دست داده‌اند که بسیاری از این موارد ناشی از عدم آشنایی این ورزشکاران با موارد دوپینگ است.

رئیس زیر کمیته آموزش و توسعه پزشکی فدراسیون فوتبال که سمت دستیار پزشکی ورزشی دانشگاه تهران را نیز دارا می‌باشد بیان داشت: هر ماه به سه استان برای آموزش می‌رویم و در زمینه دوپینگ کتاب نیز چاپ کرده‌ایم و دیگر نمی‌دانم باید چه عملی انجام دهیم تا کسی دوپینگ نکند.

وی افزود: در زمینه دوپینگ هفت ماده قانونی وجود دارد که تخلف از این مواد قانونی تخلف محسوب می‌شود و مرتکبین آن با محرومیت‌هایی مواجه می‌شوند.

هراتیان در مورد مواد مطرح شده گفت: این ماده‌های قانونی شامل هر ماده‌ای که ممنوع باشد و در خون یا ادرار فرد ورزشکار کشف شود، مصرف یا قصد مصرفی که برای ما ثابت شده باشد مصداق تخلف دوپینگ محسوب می‌شود، عدم همکاری یا غیبت غیرموجه در انجام آزمایش تشخیص دوپینگ پس از ابلاغ مراجع ذی‌صلاح و یا ایجاد هرگونه اخلال در روند نمونه گیری، تخطی از ارائه اطلاعات برای دسترسی به بازیکن جهت انجام آزمایش‌ها، دستکاری نمونه آزمایش، در اختیار داشتن هر نوع ماده یا روش ممنوعه و دادوستد غیر قانونی هر نوع ماده یا روش ممنوعه و تجویز هر گونه توصیه به استفاده از هر نوع ماده یا روش ممنوعه به بازیکن در حین رقابت و یا خارج از آن یا همکاری، تشویق، کمک رسانی، سرپوش گذاشتن و هر نوع مشارکت در تخلف یا توصیه به تخلف از قانون مبارزه با دوپینگ از جمله این موارد است.

وی تصریح کرد: تیم ملی فوتبال برای ما بسیار اهمیت دارد و آموزش‌های لازم را نیز به آنها می‌دهیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول